مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آزمون در قالب اجرای طرح 'قرارگاه مهارت' با هدف توسعه آموزش های فنی و مهارتی برای سربازان وظیفه برگزار شده است.
افشین رحیمی با بیان اینکه این آزمون با شرکت دو هزار و 737 نفر از سربازان وظیفه متقاضی دریافت گواهینامه مهارت برگزار شده، افزود: این سربازان در رشته های مختلف فنی و مهارتی اعلام برخورداری از مهارت فنی کرده اند که در صورت قبولی در این آزمون برای آنان گواهینامه صادر می شود.
وی ادامه داد: این افراد در صورت عدم قبولی در آزمون نیز برای گذراندن دوره های مهارتی معرفی می شوند تا با شرکت دوباره در آزمون و در صورت قبولی گواهی مهارت برای آنان صادر شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان رضوی بیان کرد: در قالب اجرای طرح قرارگاه مهارت تلاش می شود تا هر سرباز در دوره دو سال خدمت سربازی با یک مهارت و دانش فنی آشنا شود تا به این ترتیب توانمندی و نیز افزایش امکان اشتغال آنان بعد از خدمت فراهم شود.
رحیمی گفت: در سال گذشته که اجرای این طرح همزمان با کشور در خراسان رضوی آغاز شده است تعداد 2 هزار و 585 سرباز وظیفه در استان آموزش های مهارت فنی را فراگرفتند.
استان خراسان رضوی دارای بیش از هزار آموزشگاه بخش خصوصی و بیش از 50 آموزشگاه دولتی در حوزه آموزشهای فنی و مهارتی است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.