به گزارش ایرنا، از زمانی که به یاد دارم در ایران فصل تابستان که از راه می رسد، یاد ' اوقات فراغت ' و ' شرکت در کلاس های آموزش علمی، ورزشی و هنری' پادویی در مغازه همسایه ' و ' دستفروشی کف خیابان ' می افتم.
اما به لطف پایگاه های بسیج، چند سالی است که جمعی از جوانان تحصیل کرده و به خصوص دانشجویان، تابستان خود را در روستاها و به نیت سازندگی و به عبارت بهتر ساخت و ساز برای بی خانمان ها و بی جا شدگان می گذرانند.
هم فالاست و هم تماشا، هم کر کر خنده است و هم شیطنت ایام جوانی و در عین حال سازندگی بی اجر و مزد.
بر همین اساس جوانان و نوجوانان زعفرانی ترین شهر جهان یعنی تربت حیدریه نیز، همه ساله و در فصل تابستان حضور در اردوهای جهادی و زندگی به سبگ زندگی جهادی را بر همنشینی کنار خانواده ترجیح داده و روانه روستاها و مناطق محروم اطراف شهرستان تربت حیدریه می شوند تا یا مرمت کنند و یا بسازند.
اسم رمز آغاز حرکت آن ها ' محرومیت زدایی ' و ' نشاندن غنچه لبخند بر لبان هموطنان روستایی یا محرومان و حاشیه نشینان شهر ' است.
در این بین گروه جهادی ' قافله خاکی ' متشکل از 150 نفر دانش آموز، دانشجو، معلم و طلبه که بین سال های 94 و 95 به عنوان گروه موفق جهادی سازمان بسیج مستضعفین معرفی شده، از حال و هوای خاصی برخودار می باشند.
سرپرست این گروه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه جهادی قافله خاکی تربت حیدریه فعالیت خویش را، از سال 1390 و در قالب بسیج دانش آموزی آغاز و بعد از هشت سال از حیات خود، اکنون متشکل از 150 نفر بسیجی هست که معتقدند این شیوه فعالیت، مقدمه ای بر زندگی جهادی، تعمیق و گسترش روحیه ای جهادی می باشد و در نهایت به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت ‌زدایی از چهره نقاط محروم شهرستان می ‌انجامد.
محمود اشرف زاده با بیان این که یکی از ویژگی های اردوهای جهادی دانش آموزی و دانشجویی آن است که همه دغدغه ها، علایق و سلایق را توانسته است گرد خود جمع کند، افزود: گروه جهادی قافله خاکی نیز با شعار ' می سازیم تا ساخته شویم ' در کنار محرومیت زدایی، به دنبال تربیت نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی است تا مدیران جهادی، متعهد و متخصص تحویل نظام اسلامی دهد.
وی گفت: گروه جهادی قافله خاکی امسال نیز با اعزام تمام 150 نفر نیروی داوطلب خود به روستاهای ' دافی ' و ' اسفیز' و 'دهستان رقیچه ' از توابع بخش کدکن تربت حیدریه، در مدت هفت شبانه روز، در عرصه های عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، کمک به احداث و بهسازی منزل محرومان، جمع آوری محصولات کشاورزی و نیز فعالیت های ورزشی و فرهنگی به خدمت رسانی مبادرت ورزیدند.
اشرف زاده افزود: در این راستا جهادگران بسیجی در عرصه عمران و آبادانی موفق به احداث 10 واحد مسکونی و همچنین مرمت و بازسازی 20 واحد مسکونی در روستاهای دافی و اسفیز شدند.
وی گفت: همچنین اعضای گروه در برداشت محصولات کشاورزی شامل حدود 6.5 هکتار از مزارع گندم دیم و نیم هکتار از مزارع نخود دیم که صاحبان آن توانایی جمع آوری آن ها را نداشتند، کمک کردند.
ویزیت و تحویل داروی رایگان به 70 بیمار، برپایی کلاس مشاوره روانپزشکی و غربالگری تست قند و فشار خون برای صد نفر و نیز انجام واکسناسیون دام های سبک و سنگین، بخش دیگری از فعالیت گروه جهادی قافله خاکی در عرصه بهداشت و درمان است که اشرف زاده به آن ها اشاره کرد.
وی همچنین اظهار داشت: برگزاری 2 یادواره شهدا در روستاهای اسفیز و دافی، برپایی جشن ولادت حضرت معصومه(س)، برگراری کلاس آموزشی با عنوان خانواده موفق و نیز برگزاری نشست های عقیدتی و احکام، بخشی دیگر از فعالیت های حوزه فرهنگی این گروه است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.