محمد مقدوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 شهر خراسان رضوی در وضعیت تنش آبی است که میزان تولید آب با میزان مصرف آب در آنها برابر و سر به سر است.
وی اظهار داشت: با این حال خراسان رضوی در شرایط خاص برای تامین آب شرب نیست و این وضعیت به خوبی در حال مدیریت شدن است.
وی گفت: بخشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با مشکل کم آبی، تهیه و تنظیم برنامه ها و کارهای نرم افزاری است که در این خصوص 'برنامه های مدیریت منابع آب' شامل برنامه های تولید و مصرف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استان با افق 25 ساله برای سال 1420 تهیه شده و در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده است.
مقدوری افزود: از 2 سال پیش برای آب خراسان رضوی در افق 25 ساله و در بخشهای مختلف شرب، خدمات، کشاورزی و صنعت، سند معینی در ارتباط با مجموعه اقداماتی که باید انجام شود با توجه به میزان مصرفی که در هر بخش برآورد می شود تهیه شده است.
وی اظهار داشت: اقدام نرم افزاری بعدی تهیه برنامه های عملیاتی بخشهای مختلف مصرف با هدف کاهش مصرف و افزایش راندمان استفاده از منابع آب تحت عنوان 'برنامه جامع سازگاری با کم آبی' است.
وی گفت: این برنامه اخیرا تهیه شده و باید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب برسد و به وزارت نیرو منعکس گردد.
مقدوری ادامه داد: مطالعات طرحهای کلان تامین آب استان خراسان رضوی از برنامه های نرم افزاری دیگری است که در این استان پیگیری می شود.
وی گفت: شاخص ترین و مهمترین این مطالعات، موضوع انتقال آب ارتفاعات هزار مسجد و جلوگیری از خروج آبهای مرزی از این ناحیه و نیز مطالعات مربوط به انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور است.
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.