اعضای شورای شهر مشهد روز دوشنبه در نشست خود طرح دو فوریتی شهرداری مبنی بر حمل و نقل رایگان ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری را در روز تولد امام رضا(ع) بررسی و مصوب کردند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: بر این اساس خدمات ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی و سرویس دهی خطوط یکم و دوم قطارشهری مشهد در روز سوم مرداد ماه رایگان خواهد بود.
وحید برکچی افزود: هزینه این اقدام برای شهرداری حدود دو میلیارد ریال است که 700 میلیون ریال آن مربوط به قطارشهری و مابقی مربوط به اتوبوسرانی می باشد. این هزینه از محل بودجه شهرداری تامین خواهد شد.
همچنین 'تعیین قیمت کارت شهروندی من کارت، مشهدکارت و زائر کارت' از دیگر مصوبات امروز جلسه علنی شورای شهر مشهد بود. براساس ماده واحده این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده شد با توجه به ضرورت حفظ و حراست از کارت شهروندی توسط شهروندان، عدم امکان هزینه های جایگزین آن توسط شهرداری و با عنایت به افزایش نرخ ارز و بالارفتن هزینه خرید کارت شهروندی و سایر هزینه ها نسبت به قیمت گذاری جدید برای 'من کارت' اقدام کند.
روزانه حدود یک میلیون نفر توسط هزار و 800 دستگاه اتوبوس در کلانشهر مشهد جابه جا می شوند. خط یکم قطارشهری مشهد نیز به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید. عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ماه پارسال نیز با بهره برداری دو کیلومتر دیگر از مسیر خط دوم، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری شد و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی فعال شد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.