به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از خیابان دوسطحی آیت الله واعظ طبسی در محدوده حرم رضوی در جمع خبرنگاران افزود: باغ ها شش‌های تنفسی شهر هستند و نباید با مرتفع سازی‌ها آن را از بین برد.
وی بیان کرد: شاید برخی به دنبال کسب سود اقتصادی باشند، اما آستان قدس رضوی سود اقتصادی را به قیمت ایجاد مشکل برای شهروندان مشهدی نمی‌خواهد.
وی خاطرنشان کرد: با اینکه اعتقاد داریم باغ های آستان قدس رضوی باید به همین شکل باقی بماند، اما با حفظ شرایط موجود می توان از کاربری‌های دیگر این فضاها استفاده کرد.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در همین راستا باغ آستان قدس موسوم به 'بلیدر' در طرقبه، به اردوگاه فرهنگی تربیتی تبدیل شد و تاکنون بیش از 30 هزار جوان و نوجوان از سراسر کشور از این فضا استفاده کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص دیگر باغ های آستان قدس نیز طرحی مطالعاتی اجرا خواهد شد، تا از این فضاها به بهترین نحو استفاده شود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تمام اقدامات آستان قدس رضوی در راستای سیاست زائرمحوری و خدمت به زائران است، افزود: تشرف به مشهد و زیارت بارگاه منور رضوی پس از انجام واجبات و ترک محرمات از بهترین عبادت‌ها به شمار می‌رود.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: همکاری و انسجامی که در بین مسئولان مشهد مقدس وجود دارد، می‌تواند راه‌ها را برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران هموار کند و طرح خیابان دوسطحی مرحوم آیت الله واعظ طبسی نیز در همین راستا اجرایی شد.
وی خاطرنشان کرد: سال‌هاست مراحل اجرایی این طرح در حال اجرا است و امروز با به ثمر نشستن تلاش دست اندرکاران، شاهد بهره برداری از این خیابان هستیم.
حجت الاسلام رئیسی افزود: با وجود تلاش‌های انجام گرفته در سال‌های گذشته، هنوز برخی از طرح های مهم پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) به اتمام نرسیده که مشکلاتی را برای زائران و مجاوران ایجاد کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار امیدواری کرد با جدیتی که در مسئولان وجود دارد گام‌های ارزشمندی در مسیر خدمت رسانی شایسته به زائران و تسهیل امر زیارت برداشته شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: ساخت خیابان دوسطحی مرحوم آیت الله واعظ طبسی گام بزرگ و ارزشمندی برای خدمت به زائر و تسهیل شرایط زیارت است.
مرتضی بختیاری افزود: این خیابان یکی از خیابان‌های با چشم انداز بسیار خوب برای زائران به شمار می‌رود و بدون شک پرترددترین خیابان بعد از خیابان امام رضا(ع) و باب الجواد(ع) خواهد بود.
خیابان دوسطحی آیت الله واعظ طبسی در طرح تفصیلی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ، حد فاصل خیابان آیت‌الله خزعلی تا حرم مطهر اجرا شده است.
این خیابان 500 متری یکی از زیباترین مسیرهای منتهی به حرم مطهر است که مسیر حرکت سواره و وسایل نقلیه را از پیاده به صورت طبقاتی تفکیک کرده و از طریق آن زائران و مجاوران رضوی به صورت پیاده‌راه و ماشین‌های برقی به صحن غدیر حرم مطهر منتقل می شوند.
مسیر پیاده راه این خیابان امروز بهره برداری شد و عملیات ساخت مسیر سواره رو نیز در طبقه زیرین آن در دست اجراست.
طول سازه بتنی این طرح 350 متر و عرض آن 32.5 متر است که در فضای زیرسطحی این خیابان یک تونل مشترک انرژی به منظور عبور تاسیسات برق، آب و تلفن در نظر گرفته شده است.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.