به گزارش ایرنا، معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: رادیو زیارت نماد وحدت، همدلی و همبستگی است و در این رادیو باید زیارت مناسب برای مردم سراسر دنیا ارائه داده شود.
علی دارابی افزود: رادیو زیارت، رادیو همراه زائر است و در کنار نقش وحدت بخش خود، نقش اطلاع رسانی را در زمینه زیارت مناسب، آداب زیارت و ادب حضور در پیشگاه حضرت امام رضا (ع) ایفا می کند.
وی اظهار کرد: در این رادیو تصویری و بین المللی بهترین مطالب در زمینه فرهنگ زیارت و فرهنگ رضوی تولید و پخش می شود و محوریت فعالیت آن آستان قدس رضوی و سایر اماکن مذهبی کشور خواهد بود.
وی گفت: برنامه های این رادیو با همکاری استان های کشور به ویژه استان های دارای بقاع متبرکه و حرم مطهر و نویسندگان و هنرمندان برجسته تولید خواهد شد.
دارابی افزود: قرار است هر سال جشنواره ای با محوریت رقابت برنامه های تولیدی استانها برای رادیو زیارت در مشهد برگزار شود که به بهترین تولیدات جوایزی تعلق خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: رادیو زیارت یک رسانه چند منظوره است و می تواند در زمینه برنامه های علمی، گردشگری و ترویج فرهنگ و آداب زیارت مثمر ثمر باشد و در این رسانه تولید برنامه های حاشیه ساز ممنوع است.
وی گفت: در راهپیمایی اربعین سال گذشته مراکز صدا و سیما در 33 استان کشور، گروه های مستندساز خود را به همایش بزرگ اربعین اعزام کردند و در مجموع 13 هزار دقیقه معادل 2 هزار و 400 ساعت برنامه در این زمینه تولید شد.
دارابی افزود: 2 مستند بلند در باره راهپیمایی اربعین سال گذشته از مجموع تولیدات همه استانها در حال ساخت است که به زودی نمایش داده خواهد شد.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رادیو زیارت ارتباطی با رادیو خراسان ندارد و در سطح ملی با محوریت خراسان رضوی و به صورت تصویری برنامه تولید خواهد کرد.
محسن نصرپور افزود: رادیو زیارت متعلق به حضرت امام رضا (ع) و رسانه ولایت و امامت خواهد بود و برنامه های اثرگذار با ساختار و محتوای مناسب تولید می کند.
وی اظهار کرد: طرح راه اندازی رادیو زیارت از برنامه های طرح ملی توسعه زیارت است و مدیریت آن در مشهد خواهد بود و با بقاع متبرکه و آستان های مقدس کشور ارتباط گرفته و برنامه های روزانه آنها در زمینه زیارت و زائر را پخش خواهد کرد.
وی گفت: رادیو زیارت به صورت 24 ساعته فعال است زیرا مقوله زیارت محدود به زمان نیست و زائران در طول شبانه روز به زیارت اماکن مقدس می پردازند.
نصرپور با اشاره به آغاز اجرای طرح رادیو زیارت از آذر ماه سال گذشته افزود: در این مدت با همکاری استادان حوزه و دانشگاه تولید محتوا صورت گرفته و برای سه ماه برنامه به منظور پخش از رادیو آماده شده است.
وی محور برنامه های رادیو زیارت را آداب زیارت، فرهنگ رضوی، موضوعات مربوط به زائران، تقریب مذاهب اسلامی، پاسخگویی به شبهات، پرداختن به گردشگری مذهبی، دغدغه های مسئولان در مورد زیارت، واحد های خدمات رسان به زائران، اذان و اقامه نماز، اوقات شرعی و وضعیت آب و هوایی ذکر کرد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.