سید حمید شهرآیینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مصرف برق سایر مشترکان شهر سبزوار بین 10 تا 20 درصد بیشتر از الگوی مصرف است.
وی به طرح خاموشی برق اشاره و بیان کرد: در صورتی که مشترکان برق خانگی، تجاری و بخش کشاورزی تنها 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند خاموشیهای برق در سطح کشور رفع می شود.
مدیر شرکت برق سبزوار پیک بار مصرف برق را در این شهر طی روزهای گرم تابستان 130 مگاوات اعلام و بیان کرد: یک گروه ارزیابی تشکیل شده که به ادارات دولتی در صورت عدم صرفه جویی مصرف برق اخطار می دهد و در صورت ادامه این روند برق نهادها متخلف قطع می شود.
اداره برق سبزوار 141 هزار مشترک دارد که 120 هزار مورد آن را مشترکان خانگی تشکیل می دهند. سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد سومین شهر پرجمعیت خراسان رضوی پس از مشهد و نیشابور است.
الگوی مصرف برق خانگی عبارت است از مصرف انرژی یک خانوار چهار نفره در یک ساختمان الگوی شهری، طی یک ماه (30 روز) در ماههای عادی و پرمصرف سال بگونه ای که در تمام مناطق کشور از یک رفاه نسبی مشابه برخورداد باشند. بر این اساس الگوی مصرف برق در مناطق غیر گرمسیر و ماههای پر مصرف 300 کیلووات و در مناطق نیمه گرمسیر تا 1000 کیلووات در ماه است.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.