علیرضا علیزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی در استان زنجان از 7:30 به 6:30 و جابجایی در زمان تعطیلی موجب کاهش 19.5 درصدی مصرف برق در استان شد.
به گفته وی، میزان کاهش مصرف برق دستگاه های اجرایی در هفته نخست تغییر ساعت کاری، نسبت به هفته ماقبل آن 25 درصد جابجایی مصرف را نشان می دهد.
با صدور بخشنامه ای از سوی استاندار زنجان ساعت کار اداره ها و دستگاههای اجرایی به استثنا بانک ها و مراکز خدمات رسان این استان از 12 تیر به منظور کاهش مصرف انرژی برق سیستم های سرمایشی از ساعت 6:30 تا 13:30 تعیین شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از کاهش مصرف برق 82 درصد دستگاه های اجرایی در استان خبرداد و گفت: از 94 اداره در استان فقط 17 دستگاه مدیریت مصرف نداشته اند.
علیزاده تاکید کرد: بهای برق مصرفی که یک ساعات از اوج بار(12 تا 14) به میان باری منتقل شود، کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: تغییر ساعت کاری ادارات استان زنجان می تواند در کاهش پیک بار مصرفی موثر واقع شود به شرطی که توصیه های مدیریت انرژی برق جدی گرفته شود که در غیر این صورت اثر مثبت آن خنثی می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان بیش از 450 هزار مشترک دارد و 53 درصد از برق این استان در بخش صنعت و 21 درصد نیز در بخش کشاورزی مصرف می شود.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.