احمد همت آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت سالانه بیش از 700 میلیون متر مکعب آب از چاه های دشت نیشابور هشدار جدی برای ادامه حیات به شمار می رود که در صورت تداوم این رویه و با توجه به حفر 2700 حلقه چاه شاهد نشست زمین خواهیم بود.
وی اظهار کرد: برای پیشگیری از مشکل مزبور باید برخی رفتارها و سیاست ها مورد بازنگری قرار گیرد.
وی گفت: در حالی که سهم ما از بارندگی در کشور یک سوم میانگین جهانی است، شاهد مصرف سه برابری آب در کشور نسبت به میانگین جهانی هستیم.
همت آبادی با تاکید بر مدیریت مصرف آب افزود: برخورد جدی و بدون اغماض با متخلفان حوزه آب از راهکارهای اجرایی در این زمینه است و تشکیل پلیس آب در این زمینه می تواند موثر باشد.
وی با بیان اینکه سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در شهر نیشابور مصرف می شود اظهار کرد: انتخاب سرمایه گذار برای تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه آب نیشابور که در قبال آن فروش آب به مدت 25 سال توسط این سرمایه گذار انجام خواهد شد باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وی گفت: حدود سه هزار و 700 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که اگر ارزش و بهای فروش آب را به طور میانگین 20 هزار ریال به ازای هر متر مکعب در نظر بگیریم، برگشت سرمایه در طول 10 سال اتفاق خواهد افتاد و 15 سال بعد از آن سود خالص نصیب مجری این طرح خواهد شد که باید شفاف سازی لازم در این زمینه به عمل آید.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.