به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت سالروز دفن شهدای گمنام پیشکوه در تربت حیدریه افزود: امروز بیش از هر زمانی نظام اسلامی تحت هجوم دشمنان قرار گرفته و مهمترین هدف آنان القای ناکارآمدی نظام است ولی دشمنان ما غافل از این هستند که ملت ایران هموار پشتیبان نظام هستند.
وی گفت: البته امروز هیچ کس مدعی نیست کشور در شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسب قرار دارد، اما در عین حال این نیز بدان معنا نیست که به دشمن اجازه القای ناامیدی به درون جامعه را بدهیم.
قالیباف مهمترین ضعف اقتصادی کشور را، فقدان دخالت مردم در مدیریت امور اقتصادی عنوان و اظهار داشت: امروز مردم آنچنان که در دوران دفاع مقدس حضور داشته و ایفای نقش می کردند، نه فقط در صحنه های اقتصادی و اجتماعی کشور نگه نداشته شده اند، بلکه از این مسایل نیز دورشان کرده ایم.
فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: در سال های گذشته تا توانستیم اقتصاد را دولتی یا 'خصولتی' کردیم و هنوز مشخص نیست این شیوه خصوصی یا دولتی است که البته همان مقدار خصوصی نیز در دست عده ای خاص می باشد.
شهردار اسبق تهران ضمن بیان این که در دوران دفاع مقدس، همه چیز مردمی و این ملت ایران بود که خود جنگ را اداره می کردند، افزود: اما امروز جوانان را از صحنه بیرون کردیم و مهم تر اینکه جوانان با مهارت و خلاقیت، تحصیل کرده و سرشار از انرژی کشور، متاسفانه به دلیل آنکه از انها استفاده نمی شود، بی انگیزه شده اند.
قالیباف اظهار داشت: اگر به جوانان اعتماد کرده و به آنها میدان دهیم، این ملت همانطور که انقلاب را به پیروزی رسانده و جنگ و سخت ترین شرایط را مدیریت کردند، بی شک همین مردم با خلاقیت و تدبیر خود کشور را از این شرایط نجات خواهند داد.
این فرمانده سابق انتظامی گفت: در مقابل آمریکا باید باایستیم و این بیان نیازمند عمل است و باید در این جنگ اقتصادی با روحیه انقلابی و جهادی ظاهر شویم و مطمئن باشیم که با وحدت مردم و مسوولان به دور از رفتار سیاسی بر مشکلات فائق خواهیم آمد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: برای تحقق آرمان های انقلاب گام های اساسی برداشنه و استقلال کشور، مردم سالاری، آزادی و عزتی که امروز در کشور و سایر کشورهای اسلامی به برکت این انقلاب بوجود آمده، همه اینها بخشی از اهداف و آرمان های نظام اسلامی است.
قالیباف افزود: از این روی تمام دشمنی های جبهه استکبار بخاطر این اقتدار و عظمتی است که نظام اسلامی به ملت ایران و سایر ملتهای آزادی بخش جهان اسلام عنایت کرده و معادلات جبهه استکبار را در منطقه نیز برهم زده است.
وی در ادامه اظهار داشت: امروز با خروج آمریکا از یک معاهده بین المللی، خوی استکباری و ظالمانه سیاستمداران این کشور بر همگان روشن شد‌.
فرمانده لشکر 5 نصر خراسان رضوی در 8 سال دفاع مقدس افزود: امروز دشمنان ما بعد از گذشت چهل سال از عمر نظام اسلامی و ناامیدی و ناتوانی دشمن در جنگ نظامی، ترور، تهدید و فتنه، میدان نبرد را به محاصره و جنگ اقتصادی کشانده است.
وی گفت: در این سال ها هر چه در عرصه جنگ سخت دشمن به جلو آمد، ملت ایران چون در حوزه های راهبردی و ساختاری قوی ظاهر و مستحکم شد بطوریکه ایران هم اینک قدرت منطقه ای و در حوزه دفاعی جزو 10 کشور نخست دنیا محسوب می شود.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.