علیرضا محولاتی روز سه شنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری افزود: نگهداری مواد مخدر و و ضرب و جرح در ردیفهای بعدی جرایم مهم در گناباد قرار دارند.
وی مهمترین دلایل سوانح رانندگی را ضعف فرهنگ ترافیک و رانندگی بدون گواهینامه ذکر کرد و خواستار فرهنگ سازی بیشتر رسانه های ارتباط جمعی برای ارتقا این فرهنگ شد.
رئیس دادگستری گناباد ادامه داد: دیگر جرایم مهم که بیشترین تعداد پرونده های در دست رسیدگی محاکم قضایی را به خود اختصاص می دهند سرقت، ترک انفاق و کلاهبرداری است.
وی گفت: نبود پزشک قانونی به عنوان یکی از تنگناها و دغدغه های مهم مردم گناباد طی چند ماه گذشته، از هفته آینده با استقرار یک پزشک در این شهرستان رفع می شود و ساختمان جدید پزشکی قانونی هم ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
محولاتی افزود: همچنین طرح احداث ساختمان زندان جدید گناباد با گذشت 23 سال به دلیل مشکلاتی به خصوص کمبود اعتبار همچنان در دست اجرا است و تنها ساختمان این زندان تکمیل شده ولی زیرساختهای آن شامل فیبر نوری، گاز، برق و فاضلاب در دست اقدام می باشد که 15 میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز است.
وی ادامه داد: میزان پرونده های ورودی و مختومه شعب دادسرای عمومی و انقلاب گناباد به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی در ابتدای سال 1393 به ترتیب سه هزار و 976 و چهار هزار و 42 فقره بود که با کاهش این تنگناها در پایان سال گذشته تعداد پرونده ورودی به سه هزار و 380 و پرونده های مختومه به سه هزار و 439 فقره کاهش یافت.
رئیس دادگستری گناباد گفت: تعداد پرونده های اجرای احکام کیفری هم از 618 فقره فقره در پایان سال پیش به 593 فقره در سه ماه نخست امسال کاهش یافت. همچنین در این مدت 50 مورد طلاق در گناباد به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش نشان می دهد.
هفته نخست تیر ماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.