به گزارش ایرنا ، شهرداری پیشوا در راستای اجرای طرح زیباسازی شهر ، علاوه بر نصب نمادهای سفالی در میادن ، بلوارها و خیابان های اصلی ، در ورودی پارک جنگلی شهر اقدام به نصب سردیس هایی با نماد تخت جمشید کرد که شب گذشته تعدادی از این سردیس ها که بالای سردر ورودی نصب شده بود توسط افراد ناشناس به سرقت رفت.
شهردار پیشوا با تأئید این خبر گفت : شهر پیشوا به دلیل واقع شدن تپه سفالین با قدمتی بالغ بر 7 هزار سال در آن ، از پیشینه ای تاریخی در تولید سفال برخوردار است که به منظور شناسایی این اثر و زیباسازی بصری شهر ، از دست ساخته های سفالی در معابر و میادین مختلف این شهر استفاده شده است.
حکمت امیری افزود : به منظور ساماندهی پارک جنگلی پیشوا ، ساخت سردر ورودی این منطقه گردشگری با نمادهایی از تخت جمشید و معماری هخامنشی طراحی و اجرا شد که تعدادی از این سردیس ها توسط افراد ناشناس ، به سرقت برده شد.
وی بیان کرد: استفاده درست از امکانات شهری ، به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه نیاز دارد ، چرا که هزینه اجرای این طرح ها از خود مردم تأمین می شود.
وی از مردم ، رسانه ها و اهالی پیشوا خواست تا با فرهنگ سازی مناسب ، از امکانات شهر به عنوان بخشی از دارایی های خود حفاظت کرده و در توسعه و پیشرفت شهر یاریگر مدیریت شهری باشند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.