محمدعلی نبی پور، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین چهارشنبه سوری ریشه در فرهنگ کهن و آداب و رسوم این مرز و بوم دارد ولی مدتی است که این سنتها کم رنگ شده که باید با حفظ و رعایت شئونات اسلامی و هم افزایی و مشارکت عمومی برای احیا و نهادینه سازی آنها در جامعه تلاش کرد.
وی ادامه داد: برخی برخوردهای سلبی صرف در گذشته زمینه را برای افزایش سوء استفاده و انجام حرکتهای مخاطره آمیز برخی اشخاص از آیین چهارشنبه سوری فراهم کرده است و باید با فرهنگ سازی و تاکید بر آداب و رسوم محلی، مردم و بویژه نسل نوجوان و جوان را با این سنتهای اصیل آشنا کرد.
وی ایجاد محیط هایی برای شادابی و نشاط اقشار مختلف را با مشارکت مردم و نظارت عوامل انتظامی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مناطق مختلف از جمله گناباد ضروری دانست.
فرماندار گناباد گفت: با همکاری شهرداری های کاخک و بیدخت 2 محیط عمومی برای آیین چهارشنبه سوری در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
چهارشنبه ‌سوری، جشنی است که طبق رسم ایرانیان باستان، مردم در غروب آخرین سه شنبه هر سال آتشی بزرگ را برافروخته و آن را تا صبح روز بعد و برآمدن خورشید روشن نگه می داشتند و سپس با پریدن از روی آتش، خواهان تطهیر و دوری از بدی و پلیدی، بیماری و غم و رنج می شدند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.