مرتضی اشراقی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشتر این مطالبات را مربوط به آب بهای مصرفی ادارات عنوان و بیان کرد: هم اینک 6 درصد مشترکان حوزه آب شرب شهری تایباد جزو مصرف کنندگان بین صفر تا پنج مترمکعبی هستند.
وی پرداخت به موقع قبوض آب را در خدمات رسانی بهتر به مشترکان موثر خواند و افزود: 60 درصد شبکه آبرسانی تایباد در قالب 138 کیلومتر فرسوده است که اصلاح و توسعه آن 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اظهار کرد: سرانه مصرف آب در این شهرستان 150 لیتر در شبانه روز تعریف شده که این رقم هم اکنون به 140 لیتر در طول هر شبانه روز می رسد.
اشراقی از برخورداری 100 درصدی شهروندان از آب شرب سالم خبر داد و افزود: قیمت تمام شده تولید هر متر مکعب آب 10 هزار ریال است که این آب با قیمت هر متر پنج هزار و 500 ریال در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری تایباد افزود: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ها 11 میلیارد و 300 میلیون ریال در حوزه طرح های عمرانی آب شهری به این شهرستان اختصاص یافته است.
وی از حفر 2 حلقه چاه در شهر کاریز و مشهدریزه خبر داد و افزود: این اقدام به منظور رفع کمبود آب شرب این 2 نقطه شهری با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی گفت: ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر تایباد از مهمترین طرح های عمرانی این حوزه است که تاکنون 25 کیلومتر آن اجرا شده و برای بهره برداری نهایی آن هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شبکه آب شهری تایباد 85 کیلومتر خط انتقال و 230 کیلومتر شبکه توزیع دارد. 20 حلقه چاه با آبدهی 302 لیتر در ثانیه، 24 هزار مترمکعب مخزن ذخیره و هزار مترمکعب مخزن جمع آوری، آب شرب 23 هزار و 350 مشترک شهری در تایباد را تامین می کنند.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
5132/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.