گلبرند شونبری روز یکشنبه در دیدار با شهردار مشهد افزود: برای عضویت در جامعه ایمن شاخصهایی شامل سالمندان، معلولان، فعالیتهای بین بخشی و مشارکت آنها، ارزیابی عملکرد، ثبت حوادث سوانح و صدمات سنجیده می‌شوند.
وی ادامه داد: شبکه بزرگی از متخصصان حرفه‌ ای از سراسر جهان با شبکه جهانی جامعه ایمن همکاری دارند و در این میان مشارکت شهرهای بزرگی مانند مشهد در شبکه بسیار مهم است.
مدیرکل سوئدی شبکه جهانی جامعه ایمن گفت: مشهد شهری مذهبی است و زائران زیادی برای زیارت به مشهد سفر می کنند که باید از این فرصت برای انتقال موضوعات جامعه ایمن به آنها استفاده کرد. شهرداری مشهد در طراحی محیطی و شهری پیاده روها را از ترافیک جداسازی و محیط مناسب و ایمنی برای عابران پیاده ایجاد کرده است.
وی افزود: حضور در جامعه ایمن فضای مناسبی را برای مشارکت فعال بخشهای خصوصی و تکنیکال در حوزه توسعه و گسترش ایمنی شهرها ایجاد می‌کند.

* آمادگی شهرداری مشهد
شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: از دو سال پیش مناطق یک و ثامن مشهد به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوسته و در این مدت تلاش شده دستورالعملهای این شبکه در همین مناطق اجرایی شوند.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: اگر قرار است شهر مشهد را به عنوان یک شهر ایمن در نظر بگیریم بهتر است هرچه سریعتر تمام مناطق مشهد تحت پوشش این جامعه قرار گیرد و مدیریت شهری نیز آماده همکاری در این زمینه است.
وی ادامه داد: اینگونه تصور می ‌شود که شبکه جهانی ایمن تنها یک نقطه اتصال است. اقدامات جامعه ایمن باید ملموس باشد، علاقه داریم ببینیم شبکه جهانی جوامع ایمن چه کارهایی می‌ تواند در راستای ایمن شدن شهر مشهد انجام دهد.
شهردار مشهد گفت: در دنیا تشکیلاتی همانند شبکه جهانی جوامع ایمن زیاد وجود دارد اما از جانب آنها سودی نصیب شهرها نمی ‌شود و اقدامات آن در حد همین ملاقاتها و جلسات است لذا اهمیت دارد که بدانیم در ارتباط با این شبکه و جوامع چه ظرفیتهایی برای ما ایجاد خواهد شد.
ایمنی و حفظ سلامت مهمترین هدف تشکیل جامعه ایمن است که نخستین بار سال 1989 در اجلاسی در سوئد به رسمیت شناخته شد. جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه 'سازمان بهداشت جهانی' است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند. ریاست شبکه آسیایی جامعه ایمن از سال 1395 به مدت چهار سال به مشهد واگذار شده است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.