امیر عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مناطق یک و ثامن مشهد و شهرهای فریمان و کاشمر در خراسان رضوی عضو شبکه جهانی جامعه ایمن هستند.
وی ادامه داد: کاشمر نخستین شهر خراسان رضوی بود که شاخصهای جامعه ایمن را کسب کرد.
سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهد گفت: هم اینک 10 شهر ایران و 188 شهر در آسیا عضو شبکه جهانی جامعه ایمن هستند. می کوشیم تمام شهرهای کشور به عضویت این شبکه درآیند.
وی بر لزوم ایمن سازی شهرها در شاخصهای مختلف تاکید و بیان کرد: 'سلامتی و عدالت در تامین امکانات برای همه' شعار جامعه ایمن است بنابراین باید گروههای مختلف با جنسیت و توانمندیهای مختلف بتوانند در جامعه‌ به راحتی به فعالیت بپردازند.
ایمنی وحفظ سلامت مهمترین هدف تشکیل جامعه ایمن است که نخستین بار سال 1989 در اجلاسی در سوئد به رسمیت شناخته شد. جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه 'سازمان بهداشت جهانی' است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن هستند. ریاست شبکه آسیایی جامعه ایمن از سال 1395 به مدت چهار سال به مشهد واگذار شده است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.