بهمن کلالی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 58 هزار مورد کشیدن دندان در مراکز دندانپزشکی دولتی زیر پوشش این دانشگاه انجام شد. این تعداد سال 94 همزمان با آغاز طرح تحول نظام سلامت حدود 67 هزار مورد بود.
وی ادامه داد: کاهش شاخص کشیدن دندان با اقداماتی مانند آموزش و بهداشت دهان و دندان، معاینه و غربالگری، فلورایدتراپی برای استحکام و پیشگیری از پوسیدگی دندانی، ترمیم دندان و فیشور سیلانت به ویژه برای گروه هدف کودکان زیر 14 سال، مادران باردار و شیرده حاصل شده است.
رئیس گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک 123 مرکز دارای یونیت دندانپزشکی در مناطق شهری و روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.
وی افزود: افزایش دو و نیم برابری خدمات ترمیم دندان و افزایش سه برابری خدمات فیشور سیلانت(شیاربندی و مراقبت از دندان 6 که اولین دندان دائمی است) از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت به شمار می روند.
کلالی ادامه داد: 103 دندانپزشک در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی فعالیت دارند که 60 درصد از آنها در روستاها و بقیه در شهرها فعال هستند. با اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان اعتبارات حوزه دندانپزشکی در استان خراسان رضوی شش برابر شده است.
طرح تحول نظام سلامت در سال 94 در سراسر کشور اجرا شد که ارتقای بهداشت دهان و دندان یکی از بسته های این طرح در حوزه بهداشت و درمان بوده است. فزون بر 75 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه ساکنان این استان زیر پوشش خدمات دانشگاههای علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه و تربت جام هستند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.