به گزارش ایرنا محمد علی نبی پور پنجشنبه شب در جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد در بخش کاخک گناباد افزود: امام خمینی (ره) با نامگذاری بسیار دقیق و هوشمندانه روز جهانی قدس بصیرت مسلمانان را نسبت به جنایتهای رژیم صهیونیستی افزایش داد.
وی اظهار کرد: روز جهانی قدس تنها همایش ملی نیست بلکه همایش اسلامی در حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین است و امروزه علاوه بر کشور ما راهپیمایی ضد صهیونیستی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و آسیایی نیز گسترش یافته است.
وی گفت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس از اهمیت خاصی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای رساندن ندای مظلومیت فلسطینیان به گوش جهانیان و محکومیت ددمنشی های رژیم غاصب صهیونیستی است.
فرماندار گناباد همچنین با اشاره به آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) افزود: بذل و بخشش و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از اهمیت بسیار برخوردار است و جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای این کمکهای انسان دوستانه است.
رئیس انجمن حمایت از زندانیان گناباد و بجستان نیز در این مراسم با اشاره به لزوم اشتغال زندانیان بعد از آزادی از زندان گفت: نبود فرصت شغلی مناسب موجب شده است برخی زندانیان بعد از آزادی برای تامین مخارج خانواده خود دست به سرقت و اقدامات خلاف بزنند که این امر موجب بازگشت دوباره آنان به زندان می شود.
حمید رضا بنی اسدی افزود: خانواده های زندانیان به دلیل نبود سرپرست با مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی مواجه هستند و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تنها کمک به خانواده های آنان نیست بلکه کمک به کل جامعه است.
دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم با بیان اینکه خیران در جشن گلریزان سال گذشته بخش کاخک پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای آزادی محکومان جرایم مالی غیر عمد را متعهد شدند که 490 میلیون ریال آن محقق شد، گفت: خیران در حد توان قولهای بدهند که همه آنها محقق شود.
در این جشن خیرین بخش کاخک گناباد بیش از 300 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد کمک کردند.
در مراسم مشابهی که هشتم خرداد ماه در شهر گناباد برگزار شد 350 میلیون ریال برای این منظور کمک شد.
تعداد زندانیان زندان گناباد و بجستان اعم از محکومان جرایم عمد و مالی غیر عمد بیش از 250 نفر است و یکصد خانوار و 110 نفر از فرزندان این زندانیان زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان این شهرستانها قرار دارند.
بخش کاخک در 20 کیلومتری جنوب غربی گناباد و این شهرستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.