استانلی سیمونز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شرکت در این راهپیمایی را وظیفه همگانی دانست و افزود: رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را اعم از مسلمان و مسیحی قتل عام و طرد کرده است.
وی با بیان اینکه روز قدس در حقیقت نماد ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان است، گفت: وظیفه ما به عنوان مسیحی و ایرانی شرکت در این راهپیمایی و اعتراض به جنایت های رو به فزونی رژیم صهیونیستی است.
رییس انجمن آشوریان ارومیه با بیان اینکه آمریکا با انتقال سفارت خود به بیت المقدس به صورت آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، گفت: این اقدام آمریکا حتی اعتراض همپیمانانش را به دنبال داشت و مورد انتقاد جهانیان قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اقدام اخیر آمریکا و جنایت های رژیم صهیونیستی، روز قدس در سال جاری باید با شکوه تر و پرشورتر از هر سال دیگر برگزار شود.
به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) در 13 رمضان سال 1399 هجری قمری برابر با 16 مرداد سال 1358 شمسی در پیامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند.
بر همین اساس عبارت عربی «سنصلی فی قدس» یعنی «نماز را در قدس می خوانیم» شعار جهانی روز قدس در کشورهای عربی همچون عراق و دیگر کشورهای جهان تعیین شده است و شرکت کنندگان این شعار را به عنوان شعار محوری در راهپیمایی عظیم روز قدس فریاد می زنند.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.