دکتر سعید باستانی نماینده مردم مه ولات؛ تربت حیدریه وزاوه در مجلس شورای اسلامی شنبه در جمع اهالی روستای گلستان شهرستان مه ولات خراسان رضوی درخواست اعزام یک تیم ویژه پسته از وزیر کشاورزی به شهرستان مه ولات کردیم ، این تیم به منطقه آمده است که تا الان دو جلسه برای ترویج آموزش و رفع مشکلات حوزه شهرستان برگزار شده است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: کشاورزی منطقه تک محصولی پسته است و اگر پسته و زعفران در دو شهرستان تربت حیدریه و زاوه که بیش از 80 درصد تولید کشور و جهان در این منطقه انجام می شود به مشکل بخورد قطعا آسیب جدی به معیشت مردمان وارد خواهد شد لذا امیدواریم که انشالله این تهدید آینده را با همراهی و هم افزایی از هم اینک آینده نگری کنیم.
وی بااشاره به گله مندی کشاورزان مبنی بر خاموشی اجباری چاه های کشاورزی و نصب کنتورهای هوشمند اظهار داشت: سطح آب های زیر زمینی در مه ولات کاهشی نداشته است ولی درمقابل دشت ازغند کاهش چشمگیری دارد و باید دقت بیشتری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در حوزه زعفران که بالا مه ولات بیشتر درگیر این کار هستند الحمدالله خرید توافقی زعفران انجام شد که تمام 100میلیارد تومان زعفران کاران پرداخت شد.
باستانی تصریح کرد: با وجود وضعیت بی پولی که در کشور است اما هم اینک روستایی نیست که یک پروژه عمرانی نداشته باشد و در بعضی از روزها دو و در برخی از روستاها 3 پروژه در حال فعالیت است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به 8کیلومتر خاکی روستای گلستان که به جاده کاشمر وروستای ازغند متصل می شود اشاره و تاکید کرد: هر روستایی بر اساس ضوابط راه و شهرسازی یک کد پروژه روستایی برایش تعریف شده است و راه گلستان یک راهی تعریف شده و آن هم آسفالت است و به خاطر همین از نظر راه و شهرسازی مشکل دارد که ما پیگیر آسفالت این 8کیلومتر با اعتبار 4میلیارد تومان هستیم و انشالله تنها جاده خاکی شهرستان مه ولات به زودی آسفالت خواهد شد .
باستانی همچنین گفت: به زودی در هفته تامین اجتماعی شعبه تامین اجتماعی مه ولات افتتاح خواهد شد که اگر به موقع زمین آن را شورای شهر متقبل شود و بدهند ؛ با توجه به اخذ مجوز کلینیک تامین اجتماعی از وزیر کار انشاالله کلنگ زنی خواهد شد.
نماینده مردم مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه تامین اجتماعی با توجه به اینکه 6هزار بیمه شده تامین اجتماعی که درمجموع خانواده‌ ها بالغ بر 20 هزار نفر هستند این امکان فراهم است که اگر زمین را بدهند کلینیک به سرعت ساخته شود.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.