رییس بهداشت ایمنی و محیط زیست شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه تربت حیدریه یکشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برپایی افزایش آمادگی کارکنان جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و جایگاه های CNG، بازآموزی نکات بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل است.
محمد حسین مهدیزاده افزود: حفظ آمادگی کارکنان جایگاه های عرضه سوخت در مواجهه با حوادث احتمالی در جایگاه های CNG و ایمن سازی این جایگاه ها، معرفی کانون های خطر موجود در حوزه عملیاتی منطقه و نحوه اطفای حریق در جایگاه ها، تشریح مشکلات ایمنی جایگاه های CNG و همراه با پخش فیلم های مستند حوادث تاسیسات، از دیگر محورهای این دوره آموزشی چهار روزه است.
وی گفت: آموزش های لازم در زمینه نحوه انتقال ایمن فرآورده های نفتی، ایمن سازی محیط حادثه، کنترل تردد، جلوگیری از آسیب به محیط زیست و پاکسازی محیط به شرکت کنندگان ارایه می شود.
مهدی زاده افزود: شرکت کنندگان همچنین با حضور در یارد آتش نسبت به اطفای حریق عملی مهارت لازم در استفاده از کپسول های اطفای حریق را کسب می کنند.
وی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی 200 نفر از کارکنان مجاری عرضه سوخت حضور دارند، گفت: مدت دوره آموزشی هزار و 200 نفر ساعت است و در پایان دوره های آموزشی و پس از اخذ آزمون نسبت به تمدید یا صدور گواهی آموزش HSE اقدام می شود.
شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه تربت ‌حیدریه یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر 9 شهرستان تربت ‌حیدریه، زاوه، مه‌ ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌ آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره سازی حدود 235 میلیون لیتر که عمده فرآورده های نفتــــی مورد نیاز را از طریق خط لوله هشت اینچ منشعب از خط 22 اینچ تهران به مشهد تامین می کند و سوخت رسانی جنوب خراسان رضوی را عهده دار است.
این منطقه دارای 46 باب جایگاه اختصاصی، 4 باب فروشندگی سکودار،11 فروشندگی داخل اتاقک، 294 فروشندگی و تعاونی روستایی است که از این تعداد 50جایگاه در طرح رتبه بندی قرار گرفته اند که به ترتیب شامل ممتاز، درجه یک، درجه دو، درجه سه و پایه هستند و از این تعداد 40 جایگاه ممتاز هستند.
33 باب جایگاه ‌عرضه سی‌ ان‌ جی، یک جایگاه اختصاصی بنزین و یک باب جایگاه سی ان جی در حال احداث است.
ناوگان حمل ‌و نقل منطقه دارای 108 دستگاه تریلر و 49 دستگاه ده ‌چرخ 20 هزار لیتر و 6 دستگاه 14 هزار لیتری و 6 هزار لیتری برای حمل مصرف‌ کنندگان عمده است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.