مجتبی دلبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با این حال در مدت یاد شده 83 میلیون لیتر بنزین در منطقه مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش داشته است.
وی گفت: این میزان افزایش بدان خاطر است که شهروندان اقبال چندانی نسبت به استفاده از گاز طبیعی CNG از خود نشان نمی دهند چرکه در حالی که میانگین کارکرد کمپرسور CNG در منطقه تربت حیدریه تنها هفت ساعت در روز است، این رقم در مشهد 16 و در سطح کشور 12 ساعت می باشد.
دلبری در بخش دیگری با بیان اینکه در مدت یاد شده 13 میلیون لیتر نفت سفید مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از کاهش 27 درصدی برخوردار است، افزود: امسال پنج فقره کالابرگ توزیع شده که سهمیه هر خانوار هزار و 40 است که در نهایت باید 16 میلیون 600 هزار لیتر مصرف می کردند، اما با صرفه جویی تنها 13 میلیون 400 هزار لیتر مصرف کردند.
وی همچنین اظهار داشت: به همت شرکت گاز امسال چهار هزار و 130 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و لذا اکنون تعداد خانوارهای استفاده کننده از نفت سفید به 16 هزار خانوار رسیده است.
منطقه تربت حیدریه یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه و مشتمل بر 9 شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد، گناباد، بجستان و خواف با ظرفیت ذخیره سازی حدود 235میلیون لیتر که عمده فرآورده های نفتــــی مورد نیاز را از طریق خط لوله هشت اینچ منشعب از خط 20 اینچ شاهرود، امام تقی تامین می کند و سوخت رسانی جنوب خراسان رضوی و تامین قسمتی از نیاز مصرفی سوخت منطقه خراسان جنوبی را عهده دار است.
عملیات سالیانه منطقه حدود یک میلیارد و 300 میلیون لیتر انواع سوخت های مایع نظیر بنزین موتور، نفت گاز، نفت سفید و نفتکوره و بالغ بر 70 میلیون مترمکعب گاز CNG در سطح منطقه است.
منطقه تربت حیدریه دارای 33باب جایگاه عرضه CNG ،تعداد 40 باب جایگاه اختصاصی، هشت باب فروشندگی سکودار، 9 فروشندگی داخل اتاقک، 200 فروشندگی و تعاونی روستایی است.
ناوگان حمل و نقل منطقه نیز دارای 163 نفتکش شامل 106دستگاه تریلر، 43دستگاه 10چرخ و 14 دستگاه 6 چرخ است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.