به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در تربت حیدریه افزود: در شرایط کنونی پرداخت حقوق این افراد از محل منابع داخلی وزارتخانه تامین می شود که در صورت تبدیل وضعیت، از خزانه حقوق خود را دریافت خواهند کرد.
وی در خصوص تکمیل و تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه با بیان اینکه پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است، گفت: اگر پیمانکار تکلیف خود را انجام دهد و ناظر نیز اعتبارات را به موقع برساند این پروژه سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، ساخت بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه دی ماه سال 1388 در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع و ظرفیت واقعی 276 تخت شامل بخش های تخصصی آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه های مختلف آغاز شد.
بنا به اظهارات قبلی رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، این بیمارستان علاوه بر قطب درمانی در جنوب خراسان رضوی که می تواند به حدود نیم میلیون نفر خدمات ارایه کند، به عنوان یک قطب آموزشی در تربیت پزشکان و متخصصان آینده نیز نقش آفرین است.
وزیر بهداشت در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر تامین امنیت شغلی برای مراقبین مراکز خدمات سلامت در حاشیه شهرها گفت: قرار نیست که همه در بدنه دولت استخدام شوند، لذا برای حاشیه شهرها به ازای هر 2500 نفر یک مراقب به عنوان خرید خدمت در این مراکز فعالیت می کنند که اکنون 50 هزار نفر نیرو با این عضویت مشغول به فعالیتند و اگر کار خود را متعهدانه و صحیح انجام دهند به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز وارد تربت حیدریه شده و در بدو ورود مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی کدکن را افتتاح کرد.
امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزشی پزشکی 26 پروژه در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شد که برای ساخت، تکمیل و تجهیز این پروژه ها 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
در سفر یکروزه سید حسن قاضی زاده هاشمی سفر چند ساعته به شهرستان زاوه، نشست خبری با اصحاب رسانه و شرکت در شورای اداری گنجانده شده بود.
وی امشب تربت حیدریه را به قصد مشهد ترک کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 162 تخت در دو بیمارستان شهرهای مه ولات و زاوه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 32 نفر عضو هیات علمی و 766 نفر دانشجو است که دانشجویان در 9 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 39 دستگاه می رسد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.