به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت از ابتدا از پروژه در دست ساخت بیمارستان 200 تختخوابی تربت حیدریه بازدید کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در جریان بازدید گفت: بیمارستان امام حسین تربت حیدریه علاوه بر قطب درمانی در جنوب خراسان رضوی که می تواند به حدود نیم میلیون نفر خدمات ارایه کند، به عنوان یک قطب آموزشی در تربیت پزشکان و متخصصان آینده نیز نقش آفرین است.
سعید رضا قنبرزاده با بیان اینکه این پروژه در شاهراه اصلی شمال به جنوب واقع شده به عنوان یک مرکز تروما عمل خواهد کرد و علاوه بر خدمت رسانی در حوزه درمانی و بهداشتی، در بخش آموزشی نیز کمک شایانی به منطقه می کند، افزود: راه اندازی بخشهای تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و کودکان، بخش دیالیز، بخش مراقبت های ویژه با 30 تخت، اورژانس با 32 تخت، 2 تخت ایزوله و نیز هشت اتاق عمل و آزمایشگاه های مختلف برای این بیمارستان پیش بینی شده است.
وی گفت: ساخت بیمارستان امام حسین(ع) تربت حیدریه دی ماه سال 1388 در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع با زیربنای 1.700 مترمربع و ظرفیت واقعی 276 تخت شامل بخش های تخصصی آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و همچنین هشت اتاق عمل و آزمایشگاه های مختلف آغاز شد.
قنبرزاده در جریان بازدید از پروژه خیر ساز کلینیک تخصصی احمدیه نیز گفت: 'حاج احمد بلبل تربتی' زمین کلینیک را با 2 هزار و 100 مترمربع مساحت در یکی از محلات مرکزی شهر به این امر اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در این کلینیک تخصصی بالغ بر 40 پزشک متخصص در بیش از 16 رشته تخصصی به ویزیت بیماران خواهند پرداخت و برخی خدمات پاراکلینیکی و از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه نیز به مراجعان ارایه خواهد شد.
وزیر بهداشت همچنین از ساختمان اورژانس مرکزی بیمارستان نهم دی نیز بازدید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز وارد تربت حیدریه شده و در بدو ورود مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی کدکن را افتتاح کرد.
امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزشی پزشکی 26 پروژه در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شد که برای ساخت، تکمیل و تجهیز این پروژه ها 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
در سفر یکروزه سید حسن قاضی زاده هاشمی سفر چند ساعته به شهرستان زاوه، نشست خبری با اصحاب رسانه و شرکت در شورای اداری گنجانده شده است.
وی اکنون تربت حیدریه را به قصد زاوه ترک کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 162 تخت در دو بیمارستان شهرهای مه ولات و زاوه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 32 نفر عضو هیات علمی و 766 نفر دانشجو است که دانشجویان در 9 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 39 دستگاه می رسد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.