مجتبی مختاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از 30 اقدام محوری که تشکلهای عضو شبکه جوان رضوی در کشور انجام می دهند، 20 اقدام با محوریت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و باقی آنها توسط تشکلها برنامه ریزی و اجرا می شود.
وی اظهار کرد: راه اندازی کاروان های 'زیر سایه خورشید' برای جشن های دهه کرامت، برگزاری اعتکاف رضویون، اردوهای تربیتی، آموزشی و حضور جوانان در اردوی هفت روزه مشهد از جمله برنامه های سراسری شبکه جوان رضوی است.
وی گفت: این موسسه در راستای پرداختن به امور فرهنگی و تربیتی جوانان در سال 1376 راه اندازی شد و تلاش می کند مشهد را به پایگاه اردویی و معرفت‌ افزایی برای نسل جوان و نوجوان تبدیل کند.
مختاری افزود: در این راستا با همکاری دانشگاهها و تشکل‌ های دانشجویی در سال گذشته این تشکلها پنج نوبت با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو داشتند.
وی اظهار کرد: تفاهم نامه ‌بین این موسسه با پنج اتحادیه بزرگ تشکل‌ های دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها در زمینه برگزاری اردو‌های تربیتی، جهادی، خادم یاری دانشجویان و استفاده از ظرفیت ‌های دانشجویان برای توسعه مفهوم خدمت خادم و مخدوم نیز به زودی منعقد می شود.
وی تهیه بسته معرفت افزایی شامل 10 عنوان کتاب ویژه گروه سنی 15 و 16 سال، بسته معرفت افزایی جوانان دانشجو شامل 6 عنوان کتاب، بسته توانمندسازی مربیان همیار جوان و نوجوان و بسته برنامه اردویی مبتنی بر معارف دینی با نگاه فضای تفریحی و شاد ویژه نوجوانان را از اقدامات این موسسه برای نوجوانان برشمرد.
وی همچنین ایجاد فضای اردوگاهی را از دیگر اقدامات موسسه جوانان آستان قدس رضوی ذکر کرد و گفت: به دستور تولیت آستان قدس رضوی و در راستای عمل به نیات واقفین، باغ های آستان قدس رضوی در خدمت برنامه ‌های تفریحی و معرفت افزایی نوجوانان و جوانان قرار می گیرد.
مختاری افزود: در این راستا اردوگاه امام رضا (ع) در طرقبه پارسال میزبان 25 هزار دختر و پسر نوجوان و جوان از 20 استان بود و با راه اندازی 2 اردوگاه دیگر در باغ های آستان قدس رضوی در کرمان و تهران و گسترش فضای اردوگاه طرقبه از 40 هکتار به 200 هکتار، پیش بینی می شود سالانه 120 هزار نفر از فضاهای اردوگاهی آستان قدس رضوی بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: سامانه جامع ارتباط با مخاطبین یا 'crm' توسط این موسسه راه اندازی شده و تلاش می کند علاوه بر شناخت جامع نسبت به مخاطبان خود برای جلب مشارکت آنها نیز گام بردارد.
وی گفت: پارسال 900 هزار نفر از مخاطبان در سامانه مزبور ثبت نام کردند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.