به گزارش ایرنا، سعید باستانی شامگاه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری سال 97 افزود: در حوزه حمایت از کالای ایرانی ابتدا باید تعریف درستی از کالای ایرانی داشته باشیم از جمله چه میزان توان تولید داریم و همچنین چه کالاهایی نیازمند واردات است و اصلا آیا کالای مونتاژ هم ایرانی محسوب می شود؟
به گفته وی وجه دوم این است که باید تبیین شود منظور از شعار سال محدود به خرید کالای ایرانی در بازار داخلی نیست؟ باید توجه کرد که بازار 80 میلیونی داخلی بسیار محدود و کوچک است و باید به فراسوی مرزها نیز نگاه کنیم.
باستانی با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند اجرا و اصلاح برخی قوانین است تا تولید کشور بتواند به عرصه تجارت جهانی ورود پیدا کند، افزود: باید مسیر صادرات هموار شود، نرخ ارز قابل کنترل باشد و دستگاه دیپلماسی ما نیز باید برای حمایت از کالای ایرانی در آن سوی مرزها فعال تر شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین لازم است تا استراتژی تولید را تعریف و مشخص کنیم در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات و خدمات فنی و مهندسی قادر هستیم در چه زمینه های تولید داشته باشیم و در مقابل چه بخش هایی نیازمند واردات هستند و همه اینها نیازمند اصلاح قوانین هستند.
باستانی گفت: پارسال خیلی ها بر اساس برداشت ذهنی خود از شعار سال و مفهوم اقتصاد مقاومتی می گفتند همین کاری را که ما انجام می دهیم و این در حالی بود که شعارهای مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب از یک پشتیبانی مطالعاتی و برنامه ریزی شده برخوردار است که راهبرد اساسی نظام را برای مردم و مسوولان ترسیم می کند.
وی به موضوع بودجه اشاره و اظهار کرد: بودجه امسال با وجودی که از حیث مبلغ یشتر از پارسال است، اما به لحاظ تحقق کمتر و انقباضی تر خواهد بود و باید مدیران همت بیشتری به خرج داده و برای پروژه های خود و نیز دریافت تخصیص های خاص، تلاش های مضاعف نشان بدهند.
باستانی افزود: در حوزه آبفای روستایی نیز، ظرف روزهای آینده جمع بندی پروژه های ملی را خواهیم داشت و مدیرکل آبفای روستایی استان به تهران می رود تا مجتمع های آبی شهرستان ها را در لیست قرار دهند و از این روی لازم است تا آیند و روندهای مدیر آبفای استان را در این شهرستان داشته باشیم.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.