به گزارش ایرنا، از دیشب همه خیابان های منتهی به بارگاه منور رضوی و حرم ثامن الحجج (ع) نورافشانی شد و خادمان و شیفتگان اهل بیت (ع) در ایستگاه های صلواتی، مساجد و تکیه ها بین مردم شربت و شیرینی پخش می کردند.
پارچه نوشته ها و پرچم های مزین به نام امام حسین (ع) زینت بخش خیابانها، کوچه ها و محافل معنوی شیعیان در شب گذشته و صبح امروز بود و اوج شادمانی و شور معنوی مردم در این عید خجسته در حرم مطهر رضوی جلوه گر شد.
صدها زائر و مجاور از دیشب تا امروز به سمت حرم مطهر رضوی به حرکت درآمدند تا با حضور در صحن و سرای حضرت، این روز خجسته را به ساحت مقدس امام رضا (ع) تبریک و تهنیت عرض کنند.
جشن محوری سوم شعبان امروز قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) بارگاه امام رضا (ع) با حضور مسئولان، علما، روحانیان و زائران و مجاوران برگزار شد که ذاکران اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی و شعرخوانی در وصف امام حسین (ع) پرداختند و سخنران حرم رضوی به تبیین سیره تبلیغی و سیاسی آن حضرت پرداخت.
حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: فردی که برای امام حسین (ع) گریه می کند به سمت گناه نمی رود، و گریه برای آن حضرت انسان را از ارتکاب بسیاری از گناهان بازمی دارد.
به مناسبت این عید خجسته، قرآن‌ های نفیس و منحصر به فردی به دستخط مبارک ائمه معصومین (ع) در گنجینه قرآن و نفایس موزه حرم مطهر رضوی به نمایش درآمد که در بین آنها قرآن منسوب به امام حسین (ع) چشم نوازی می کند.
در گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، قرآن‌ های ارزشمندی منسوب به دستخط امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امام رضا (ع) به خط کوفی بر پوست آهو نگاشته شده که از شاهکارهای هنر اسلامی به شمار می‌ رود.
قرآن منسوب به خط امام حسین (ع) شامل سوره‌ کهف تا آخر سوره طه است که در 83 ورق پوست آهوی نباتی ‌رنگ به خط کوفی هفت‌ سطری کتابت شده است.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.