حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، پنجشنبه در همایش سفیران هدایت در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد افزود: سکولاریسم اجتماعی، دین را یک عمل شخصی و خصوصی معرفی می‌کند که نمی‌تواند در عرصه زندگی اجتماعی انسان معاصر نقش آفرینی کند.
وی با بیان اینکه آنچه حوزه و حتی نگاه دانشمندان علوم دینی را تهدید می‌کند سکولاریسم الحادی و معنوی نیست افزود: اساس مراکز علمیه بر توحید و دعوت به عرفان دینی است لذا این نوع سکولاریسم برخلاف سکولاریسم اجتماعی، نمی تواند تهدید به شمار آید.
وی با اشاره به بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: بعثت در هر سال و هر روز برای بشریت امروز ضروری است، برانگیخته شدن انسان هایی که جامعه بشری را به عدالت، خداپرستی، ضدیت با ظلم و استکبار، احقاق حقوق جامعه بشری و ضدیت با فساد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دعوت کنند ضرورت دارد.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: همانطور که دشمنان در صدر اسلام در مقابل پیام حیات بخش پیامبر(ص) صف آرایی کردند امروز هم ایستاده اند و با ادیان ساختگی و ایجاد اختلاف در صفوف مسلمانان مواجهیم. با جاهلیت مدرن روبه روییم که مجهز به علم و فناوری، قدرت رسانه ای و قدرت تخریب فضای فرهنگی است.
وی افزود: نیازمند اتحاد، بصیرت و بصیرت آفرینی هستیم و دشمن با فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف نمی گذارد این اتحاد وجود داشته باشد و باید با هوشیاری نقشه های او را خنثی کرد.

*قدس قبله جهاد مسلمانان است
دبیرکل حرکت توحید اسلامی لبنان هم گفت: قدس قبله جهاد مسلمانان است که در اشغال اسرائیل است.
شیخ بلال سعید شعبان افزود: این یک جنگ سیاسی علیه مسلمانان است و یک جنگ صهیونیستی علیه جهان اسلام است و تمام جبهه کفر در مقابل مسلمانان قرار دارد.
وی با بیان اینکه در احادیث داریم که قدس به وسیله پرچمداری که از خراسان ظهور می‌کند آزاد می‌شود، افزود: اشاره به خراسان به معنای این است که همه باید متحد باشیم و زیر پرچم لا اله الا الله برای آزادی قدس تلاش کنیم.
وی گفت: زمانی که در مورد گروههای شیعه و سنی صحبت می‌کنیم باید از وحدت و اسلام حرف بزنیم. جمهوری اسلامی یک کشور نیست بلکه یک قاره است و ایران هم کشوری نمونه و ویژه‌ای است که دارای گروه‌های مختلف اهل سنت، شیعه و دیگر ادیان است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان هم گفت: هدف این همایش با توجه به شرایط حساس جهان اسلام، بیان خطوط کلی حرکت روحانیت و علما است.
حجت الاسلام اکبر فرجام افزود: این همایش همچنین فضای انس و همگرایی بین متولیان امور دینی و معنوی مردم ایجاد می کند.
گردهمایی روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان و علمایی از کشور عراق و لبنان به مناسبت بعثت پیامبر(ص) با حضور 700 نفر از علما، در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.