حجت الاسلام علی عبدی در خطبه های این هفته نماز جمعه بدره اظهارکرد:مباهله که در میان اقوام و ادیان مختلف وجود داشته است زمانی توسط پیامبر به کار گرفته شد که مسیحیان ،استدلال های او را بر دین اسلام و پذیرش آن قبول نکرده و در برابر آن تعصب به خرج دادند.
وی با اشاره به آیه 61 سوره آل عمران که در آن به مباهله اشاره شده گفت : پیامبر اسلام در روز موعود با حضور علی ،فاطمه ،حسن و حسین (علیهم السلام) در برابر مسیحیان ایستاد و آنها با دیدن چهره های نورانی آنان ،پس کشیدندو بدین ترتیب شکست را پذیرفتندکه همین امرمسلمانان را صاحب الگویی مناسب وقابل افتخارکرده است.
خطیب موقت این هفته بدره با محکومیت کشتار مسلمانان میانمار گفت :این اقدامات که بیانگر تمایل به نسل کشی مسلمانان است باید از سوی مجامع مدافع حقوق بشرمورد بررسی قرار گیردو البته همه دشمنان باید بدانندکه با وجود رهبر فرزانه و شجاع انقلاب اسلامی ،آنها به نیت خود نخواهند رسید.
وی به روزخانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و اضافه نمود:در دین مبین اسلام خانواده از مهمترین ارکان جامعه است و پایبندی به آن ،ارتقای جایگاه خانواده وپیشگیری از بی بند و باری آن سفارش شده است .
حجت الاسلام عبدی نهاد خانواده را تاثیر پذیر و همچنین تاثیر گذار دانست و گفت :خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی ،آسیب پذیری زیادی داردکه اگر این آسیب ها کنترل نشوندبه جامعه رسوخ پیدا می کنند.
وی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت :به فرموده رهبر انقلاب اسلامی پرچمداران نهضت فرهنگ عاشورایی کسانی هستند که عزای حسنی را اقامه می کنند.
خطیب جمعه بدره با درخواست از مسئولین ،مردم و هیات های مذهبی گفت:همه باید با مبلغینی که جهت ترویج فرهنگ عاشورایی و بیان واقعیت های صحیح فرهنگ عاشورا به شهرستان مراجعه می کنند همکاری نمایندتا بهره مناسبی از این فرصت گرفته شود.
خبرنگار ایراهیمی - دارابی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.