همایش " واکاوی قرائت های افراطی از دین " به همت دانشکده الهیات  دانشگاه شهید مدنی آذربایجان  مهر ماه ۱۳۹۶ در محل دانشگاه برگزار می‌شود. 
دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی،  با اعلام این مطلب گفت: دانشکده الهیات دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، در پاسخ به نیاز آنی جهان اسلام و بررسی علمی و تاریخی زمینه‌های پیدایش و گسترش اندیشه‌های افراطی و خوانش‌های تندروانه از دین، این همایش را با شش رویکرد کلی تاریخی، کلامی، ادیانی و عرفانی، فلسفی، قرآنی و حدیثی، فقهی و حقوقی برگزار می‌کند . 
رقیه صادقی اضافه کرد: در دنیای کنونی، شماری از مسلمانان و گروه‌های اسلامی با نهان شدن در پس نام آیین رحمانی اسلام، به خوانشی تندروانه از آیین، که در تقابل با سنت مهربانانه رسول خدا(ص) و سیرت مردمدارانه امامان (ع) است؛ پرداختند که نه تنها به ریختن خون پاک مسلمانان بی گناه دست آلوده‌اند؛ بلکه با پراکندن و پروراندن بذر اسلام هراسی در جهان، بیشترین نقش را در وارونه نمایاندن دین مبین اسلام و جلوگیری از گسترش آن در چهان کنونی، بازی می کنند . 
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا لازم است، با تلاش همه اندیشوران مسلمان، روشنگری و نمایاندن حقیقت آیین و سنت راستین رسول خدا(ص) و سیره اولیای دین نمایان شود  تا غبار مظلومیت از چهره‌ی پاک دین برگرفته شود و بسان سده های نخست هجری؛ زمینه نشر اسلام و استواری و شکوفایی تمدن اسلامی در گیتی فراهم آید . 
وی آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقالات را ۱۵ مهر سال جاری اعلام و ابراز امیدواری کرد که پژوهشگران و نخبگان این عرصه، با تدوین و ارسال مقالات علمی خویش، بر غنای بیشتر این همایش بیفزایند .   
صادقی همچنین خاطرنشان کرد: علاقمندان برای آگاهی از محورهای همایش به سایت  GES.AZARUNIV.AC.IR  مراجعه کنند .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.