به گزارش ایرنا، مدرس حوزه و دانشگاه قم در این همایش؛ خرافه گویی، سخنرانی بدون مطالعه و تکیه و توجه نکردن به مستندات دینی مذهبی معتبر را از آفت های تبلیغ در جامعه عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد شهربازیان، رخنه فرهنگ روشنفکری غرب، تخریب مهدویت و دین گریزی را از جمله اهداف جنگ نرم دشمن عنوان کرد و تصریح کرد: دشمنان با فریب افکار عمومی و استفاده از ساده اندیشی برخی مبلغان دینی، در صدد ترویج اسلام هراسی و دین گریزی بین نسل جدید جامعه هستند.
وی رسالت روحانیان، طلاب و مبلغان دینی را حفظ سنگر دین مبین اسلام و شفاف سازی بین حقیقت و برخی خرافه گویی های وارد شده در شبکه های مجازی و مکتوب در لایه های متعدد جامعه ذکر کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز درحاشیه این گردهمایی در گفت وگو با ایرنا، هدف از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ را آشنایی مبلغان با آخرین شیوه تبلیغ دینی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی اظهار کرد: مبلغان دینی نقش مهمی در تبلیغ و پیوند بین مردم با مسائل شرعی در ماه ضیافت الله دارند.
وی افزود: بیش از یکهزار و 50 مبلغ و مبلغه دینی در ماه مبارک رمضان به منظور بازگو کردن احکام دین، برگزاری نماز جماعت و ترویج مسائل روز کشور و جهان در مناطق روستایی و عشایری استان حضور خواهند داشت.
به گفته وی، در بیش از 800 مسجد استان امکان برگزاری نماز وجود دارد، اما بدلیل نبود روحانی مستقر در مناطق مختلف روستایی تعدادی از این مساجد در طول سال از برگزاری نماز جماعت محروم بوده اند.
استان چهارمحال و بختیاری با 900 هزار نفر جمعیت بیش از 700 مسجد و حسینیه فعال در مناطق شهری و روستایی دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.