به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان درحاشیه مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی، از رقابت 25 هزار و 149 دانش آموز استان درمرحله آموزشگاهی جشنواره نوجوان خوارزمی خبرداد و گفت: این جشنواره در 6 محور پژوهش، دست سازه، زبان و ادبیات فارسی، مسابقات آزمایشگاهی، بازارچه کار و فناوری و زبان انگلیسی در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می شود.
محمدرضا جهان با اشاره به زمانبندی اجرای جشنواره، خاطرنشان کرد: مرحله آموزشگاهی و شهرستانی در بهمن و اسفند95 اجراشد، مرحله استانی فروردین درحال برگزاری است و مرحله کشوری نیز تابستان 96 در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و درمرحله آموزشگاهی 25 هزار و 149 دانش آموز متوسطه دوره اول استان با 30 هزار اثر به رقابت پرداختند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: درمرحله شهرستانی نیز 6 هزار و293 نفر در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد261 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
وی، از راهیابی 10 نفر از دانش آموزان حاضر در این جشنواره به مرحله کشوری خبرداد و گفت: پس از برگزاری مرحله استانی و انتخاب نفرات برتر در این مرحله 10 نفربه مرحله کشوری معرفی می شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان ادامه داد: تعداد نفر رشته شرکت کننده امسال نسبت به سال قبل، رشد بیش از 20 درصد داشته است.
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان نیز از رقابت بیش از هزار و200 دانش آموز استان در المپیاد نانو تکنولوژی خبر داد و گفت: هشتمین دوره المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو همزمان با سراسر کشور در حوزه های امتحانی استان سمنان برگزار شد.
حسین فولادیان افزود: این نخستین مرحله هشتمین دوره المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو بود که با شرکت هزار و 250 دانش آموز در استان سمنان برگزار شد .
وی با بیان اینکه این المپیاد علمی در کشور با شرکت 23 هزار و 500 دانش آموز در 134 شهر برگزار شد، بیان کرد: در این المپیاد 650 دانش آموز دختر و 600 دانش آموز پسر دوره های اول و دوم دبیرستان در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر و بسطام با هم رقابت کردند .
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان تصریح کرد: بعد از اعلام نتایج این آزمون ، 50 نفر در کشور برای شرکت در مرحله دوم المپیاد انتخاب می شوند و تابستان امسال بعد از شرکت در اردوهای علمی و عملی به عنوان نفرات برتر مدال های طلا ، نقره و برنز و دیپلم افتخار دریافت خواهند کرد .
درهفتمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو ، دانش آموزان استان سمنان یک مدال نقره و یک دیپلم افتخار را ازآن خود کردند
مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان با اشاره به شرکت بیش از 3 هزارو700 دانش‌آموز استان در اعتکاف رجبیه گفت: 2 هزار و 185 دانش آموز پسر و هزار و 540 دانش آموز دختر در این برنامه معنوی شرکت کردند.
وی با بیان اینکه دین مبین اسلام نقش مهمی درخودسازی انسان ها دارد، افزود: ایام رجب و اعتکاف 3 روزه در خودسازی انسانها به خصوص دانش آموزان بسیارتأثیرگذاراست.
وی با اشاره به تقویت ایمان و اراده درکالبدی وجودی انسان افزود: همه مردم باید جهت گیری دینی و اسلامی داشته و همسو بادین مبین اسلام حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه مراقبت های جسمانی درتقویت اراده موثراست عنوان کرد: خود مراقبتی و توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار ازعوامل تقویت اراده دروجود انسان می باشد.
محمدرضا جهان خاطرنشان کرد: بیش از29 مسجد میزبان دانش اموزان استان دراعتکاف رجبیه بودند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.