به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی بنیاد نخبگان استان فارس، این اختراع که با شماره 88688 به ثبت رسیده است امکان تجاری سازی در سطح انبوه را دارد.

وحید بااقبالی مخترع این دستگاه گفت: فن‌آوری رفرکتنس ویندو یک فناوری جدید است که از آب داغ به عنوان عامل انتقال حرارت استفاده می‌کند و در آن مواد مرطوب در تماس با یک فیلم پلیمری شناور بر روی آب داغ، با سرعت و کیفیت بالا خشک می‌شوند.

وی افزود: هدر رفت انرژی حرارتی در این خشک­‌کن بسیار پایین است، با توجه به آخرین یافته‌ها در خصوص مکانیسم انتقال حرارت در این فن‌آوری نام معادل فارسی آبی-رسانشی را می‌توان برای آن به کار برد.

برای نخستین بار برداشتن ورید سافن به روش منقطع در بیمارستان گراش انجام شد 

 برای نخستین بار عمل برداشتن ورید سافن به روش منقطع  در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش انجام شد.

این عمل توسط ناصر ملکی متخصص و جراح قلب و تیم جراحی قلب در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) برای محمدعلی اسدی انجام شد.از مزایای این روش بهبود سریع‌تر محل برش جراحی، کاهش شانس عفونت به ویژه در بیماران دیابتی، کاهش میزان درد و عوارض ناشی از عدم تحرک و راه افتادن سریعتر بیمار است. 

 پرداخت به هنر انقلابی باید با نگاه تخصصی همراه باشد

رییس شورای عالی بسیج هنرمندان فارس گفت پرداخت به هنر انقلابی باید با نگاه تخصصی همراه باشد و انقلابی‌گری و بسیجی‌گری نباید لباسی برای پوشاندن عدم تخصص‌ها باشد. 

محمد کرم‌اللهی افزود: چنین کاری با اصل انقلاب در تعارض و تضاد است و عرصه هنر بدون تخصص شدنی نیست. به هنرمندان بسیجی و انقلابی توصیه می‌کنم که به تخصص‌ها مسلح شوند چراکه تخصص و تعهد دو بالند در کنار هم و اگر کسی بخواهد جدایشان کند اشکال به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه وقتی هنرمندی کاربلد می‌شوید نباید عرصه را خالی کنید گفت: گاهی دچار نق زدن می‌شویم اما فراموش نکنید تغییر از من و تو شروع می‌شود. گوشه نشستن بی‌فایده است و نگاه ما به عرصه هنر بایستی انقلابی معتقدانه و مسئولانه باشد.

رئیس حوزه هنری استان فارس اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در نظر دارد امسال جشنواره ملی شعر علوی را در جهرم برگزار کند و به تدریج آن را به رویدادی ملی و سپس در سطح جهان تشیع تبدیل کند.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618878
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.