حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: خداوند نور آسمان و زمین است و وقتی از دور به این نور الهی نگاه می کنید همانند خورشید است؛ چون خورشید از درون نور دارد.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: قرآن کریم می فرمایند که خداوند نور است و این نور هر کسی را که بخواهد راهنمایی می کند و از افتادن انسانها به ورطه نابودی نجات می دهد و برای این امر توبه را قرار داده تا بندگان دوباره به مسیر حق و راستی برگردند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: خداوند بزرگ مانندی ندارد و نمی توان برای وی مثالی آورد، بزرگی و عظمت پروردگار به حدی است که افکار بشریت از درک آن عاجز است، اینجاست که انسان فهیم خود را در این جهان بسیار کوچک می بیند.
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی از فرقه های ضاله و منحرف به دنبال ایجاد شبه و انحراف در ادیان هستند، اظهار داشت: برخی از بزرگان دین همانند پیامبران و اهل بیت توانستند از بند و قید زندگی مادی دوری کنند و همین امر باعث شد که این بزرگان دینی سرلوحه و نماد انسان سرگشته در این دوره که تبلیغات بی دینی گسترده شده است، باشند.
وی گفت: جایگاه حضرت فاطمه در دین مبین اسلام و حتی جهان شناخته شده است و احترام خاصی برای دخت پیامبر اکرم (ص) قائلند.
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه به برخی از خصوصیات زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: روایت های بسیاری داریم که در آنها از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک بانوی بزرگ، متدین و مهمتر از همه مصداق بارز نور خدا نامبرده شده است.
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: زهرا در زبان عربی به معنای نور و روشنایی است و به همین دلیل پیامبر اکرم به تاسی از این امر؛ نام مبارک فرزند خود را فاطمه زهرا (س) قرار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی عنوان کرد: روایت های بسیاری از خاتم الانبیا (ص) داریم که می فرمایند هزاران سال پیش از اسلام، نور محمد و فاطمه وجود داشته است، از این رو باید گفت که حضرت زهرا (س) زاییده نور خداوند بزرگ می باشد.
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به عبادات بسیار حضرت فاطمه (س) و نیز دستگیری ایشان از فقرا و ضعفا، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) بارها عنوان داشته اند که هرگاه حضرت فاطمه زهرا (س) به نماز می ایستاد همانند نور خورشید بر زمین می ماند.
این کارشناس حوزوی اظهار داشت: خداوند بزرگ هر کسی را که بخواهد می تواند هدایت کند، ولی آن شخص هم باید زمینه های معنوی و دینی داشته باشد، لذا تمامی این زمینه های معنوی در وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س) نمایان پیدا بود.
7445/8066 خبرنگار: سامان رحمتیان ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.