ماموستا معروف خالدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت بمناسبت رحلت بانوای بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زنان جهان است و در تمام قرون و اعصار برترین و والاترین مقام را نزد مسلمانان جهان داشته است.
وی با اشاره به مضامین احادیث نبوی گفت: آن حضرت در تمام طول دوران زندگی مملو از مکارم اخلاقی و رفتارهای ممتاز بوده است و نمونه کامل یک زن مسلمان است.
وی ساده زیستی، قناعت، عبادت، ارتباط با قرآن، شب زنده داری، اذکار اربعه، حجاب و پوشش اسلامی، احترام به همسر و تربیت اولاد نمونه را از ویژگی ها و مکارم اخلاقی آن بانوی بزرگوار اسلام عنوان کرد.
امام جمعه دیواندره با اشاره به اینکه آن بانوی بزرگوار اسلام بسیار مورد تکریم و احترام خاص پدر بزرگوارشان قرار داشتند گفت: بنابر روایات پیامبر بزرگوار اسلام بارها هنگام ورود جلوی پایش بلند می شد و پیشانی او را می بوسید و می فرمود فاطمه از من است و من از اویم ، هر که فاطمه را خوشنود کند مرا خوشنود کرده و هرکه او را ناراحت کند مرا ناراحت کرده است.
وی اظهار کرد: پیامبر بزرگوار اسلام بواسطه محبت بی حد و حصری که به حضرت فاطمه (س) داشتند به وی لقب ام ابیها دادند.
ماموستا خالدی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در کنار رسالت نبوی، تبلیغ و دعوت مجاهدت های پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نقش تعیین کننده ای در دعوت مردم به دین اسلام داشته است و با کردار و گفتار خود زنان زیادی را به دین مبین اسلام دعوت کرده است.
وی به تبلیغات منفی ضد دینی و غیر اخلاقی شبکه های ماهواره اشاره کرد و گفت: امروز متاسفانه زنان جامعه ما بجای الگو گیری از بانوی بزرگوار اسلام فرهنگ ضد دین و غیر اسلامی الگو برداری می کنند.
وی افزود: زنان جامعه اسلامی باید با مطالعه زندگی این بانوی بزرگوار اسلام با نحوه، شیوه و سبک زندگی آن حضرت آشنا شوند و از آن بانوی مطهره و مکرمه را الگوی زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.
ماموستا خالدی با بیان اینکه قرآن و تعالیم اسلامی تنها راه رستگاری و سعادت بشر است ادامه داد: زنان با بهره گیری از دستورات قرآن و رسول بزرگوار اسلام (ص) و الگو گیری از حضرت خدیجه کبری و حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین زنان جهان اسلام می توانند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.