به گزارش خبرنگار ایرنا ، عزاداران فاطمی در قالب دسته های سینه زنی با حضور در بقاع متبرکه و مقابر امامزادگان شهرهای مازندران ، همنوا با نوحه خوانان و مرثیه سرایان به عزاداری پرداخته و در سوگ بانوی بزرگ اسلام اشک ماتم ریختند.
اجتماع عزاداران فاطمی در آستانه مبارک امامزاده ابراهیم و عبدالله (ع) آمل، امامزاده عباس ساری، امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر، مسجدجامع قائمشهر و دیگر بقاع متبرکه شاخص شهرهای استان برگزار شد .
تعدادی از جوانان دل باخته ائمه معصومین (ع) هم با برپایی ایستگاههای صلواتی در معابر عمومی برخی شهرهای استان و توزیع نذورات شامل چای ، شربت و خرما ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و از جمله حضرت فاطمه (س) نشان دادند.
عاشقان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت چهارشنبه شب و در شب شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) هم در مناطق مختلف این استان با نوحه سرایی ، عزاداری و سینه زنی در سوگ شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه آمل چهارشنبه شب در جمع عزاداران فاطمی دراین شهر با بیان فضائل دخت پیامبر گرامی اسلام، گفت : 18 آیه در شان حضرت فاطمه زهرا (س) نازل شده که آیه 33 سوره 33 قرآن یعنی سوره احزاب یکی از نمونه های این آیات است که در شان اهل بیت نازل شده است.
حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی افزود : جایگاه و شانی که خدواند به حضرت فاطمه زهرا (س) قائل شده به هیچ کس دیگر قائل نشده و از جمله شئون آن حضرت این است که نام حضرت فاطمه (س) با حضرت نوح پیامبر(ع) قرین است و از طرف دیگر کوثر هستند.
وی با اشاره به منزلت و جایگاهی که خداوند به آن حضرت قائل است ، گفت : مصداق کامل ولایت مداری حضرت فاطمه (س) است که جان با ارزش خود را در راه حراست از ولایت نثار کردند و به شهادت رسیدند.
امام جمعه آمل همچنین به مظلومیت فاطمه زهرا (س) در دوران زندگانی ان حضرت اشاره کردو ادامه داد: ولایت مدار واقعی کسی است که حتی اگر در میدان تنها باشد باز هم سینه سپر کرده و از ولایت حفاظت و حراست کند بر این اساس حضرت زهرا(س) شهید در راه ولایت و امامت است.
** اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 213 بقعه متبرکه مازندران
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، هم درگفت وگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در 213 بقعه و امامزاده استان خبر داد و گفت : امسال برای هفتمین سال پیاپی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان اینمراسم برگزار می شود.
حجت‌الاسلام ستار علیزاده افزود : تعداد 30 روحانی مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان شاخص مجری و بیش از 180 روحانی بومی در طرح سوگواره یاس نبوی به امامزادگان و بقاع متبرکه شهرهای استان اعزام شدند.
وی یادآروشد : برپایی خیمه‌های معرفت ، برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ، مراسم عزاداری و سخنرانی از برنامه‌های محوری طرح سوگواره یاس نبوی است.
مازندران دارای بیش از 1200بقعه متبرکه ومقابرامامزادگان است.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.