حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و عید بزرگ امامت و ولایت، اظهار کرد: همزمان با این هفته، محور مقاومت در منطقه با وحدت رویه توانستند بساط داعش را از منطقه برچینند.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند و روزی و سود کلان آنها در این تفرقه افکنی است، افزود: آنها با ایجاد تفرقه، قتل، غارت و کشمکش می توانند چند صباحی بر اریکه قدرت تکیه بزنند و می دانند که از وحدت جهان اسلام آسیب می بینند.
وی بیان کرد: دشمنان همواره در بین خود اسلام هراسی و در بین اهل سنت، ایران هراسی را مطرح می کنند و به دنبال القای ایران هراسی و شیعه هراسی در منطقه هستند، در حالیکه جهان اسلام باید متحدتر از قبل باشد.
حجت الاسلام برقراری بر لزوم فاصله گرفتن جهان اسلام از اربابان اهل دنیا تاکید کرد و از بین بردن اختلاف ها و تنازع و تلاش برای ایجاد حاکمیت اسلام در منطقه را دو رسالت مهم و اساسی بر دوش بزرگان کشورهای اسلامی، علما و مسئولان دانست.
وی با اشاره به اینکه برخی در لباس دین هفته وحدت را به عنوان هفته برائت معرفی می کنند و می خواهند در جامعه اسلامی بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند، اظهار کرد: اگر معتقد به وحدت هستیم، باید شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را کنار بگذاریم.
خطیب جمعه ملایر با تبریک فرا رسیدن 16 آذر به عنوان روز دانشجو، جهاد علمی، بصیرت، آرمان گرا بودن و اهل معنویت را از شاخصه های مهم دانشجویان برشمرد و افزود: تشکلی که می خواهد در جامعه اثرگذار و از جایگاه خطیری برخوردار باشد، باید دارای این چند شاخصه مهم باشد.
حجت الاسلام برقراری همچنین ارایه گزارش 100 روزه دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهوری و انجام فعالیت ها و اقدامات دولت در عرصه های مختلف را قابل تقدیر دانست و گفت: آمارهایی که از سوی مسئولان ارایه می شود، باید منطبق بر واقعیت باشد و بتواند مشکلات مردم را برطرف کند.
وی تاکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا رکود اقتصادی، بیکاری، مشکلات معیشتی مردم و دغدغه اشتغال جوانان که از مشکلات عمده کشور است، حل شود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به ائتلاف 40 کشور عربی و اسلامی در عربستان اشاره و آن را یک ائتلاف کاغذی خواند و بیان کرد: مگر می شود مادر تروریست ها، ائتلاف علیه تروریست ها را تشکیل دهد، در حالیکه عربستان خود مادر تروریست ها است و در عالم واقعیت از این ائتلاف ها خبری نیست.
وی فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس را تسلیت گفت و وی را الگوی تمار عیار برای نمایندگان مجلس دانست.
وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید با همان روحیه و تفکر انقلابی شهید مدرس، برای رکود اقتصادی، بیکاری و فشارهای معیشتی مردم مصوبات انقلابی داشته باشند و برای رفع این مشکلات رفتار انقلابی نشان دهند.
حجت الاسلام برقراری وجود امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون مجاهدان فی سبیل الله دانست و افزود: مجاهدان فی سبیل الله امروز با ریشه کنی شجره خبیثه داعش، عزت، شکوه و عظمت جهان اسلام را به رخ دشمنان کشیدند و اقتدار جهان اسلام را به آزادیخواهان عالم بازگرداندند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.