آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان خراسان رضوی افزود: هنر انقلاب، در حفظ قداست هنر و پیشگیری از قربانی کردن آن در هنرنمایی مبتذل است.
وی اظهار کرد: اگر هنرمند هنر خود را در خدمت ابتذال قرار دهد، ظالم و جانی است زیرا تنها به اخلاق و انسانها و فرهنگ ظلم نکرده بلکه جریان مقدسی را به سلاخی کشانده و پوسته قداست را از پیکره آن کنده است.
وی گفت: هنرمندان انقلابی باید تلاش کنند هنرهای جدید را به تملک اسلام و انقلاب درآورند.
آیت الله علم الهدی افزود: در فضای فرهنگی و هنرهای نمایشی دچار یک نوع غربت برای انقلاب هستیم و هنرمندان انقلاب این غربت را حس می کنند.
وی اظهار کرد: اگر هنرمندان انقلابی فضا را قبضه نکنند، این چنین فضاهایی همچنان ادامه می یابد.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی گفت: هنرهای نمایشی از هنرهای بسیار موثر جامعه است و شهید آوینی یک نقطه عطف بود که هنر را در خدمت انقلاب آورد و هنر انقلابی مدیون این شهید است.
آیت الله علم الهدی افزود: اگر زندگی این شهید ادامه پیدا می کرد در عرصه های هنری شاهد برتری جریان انقلاب در برابر جریانهای غیر ارزشی بودیم.
وی اظهار کرد: مشهد به شهر هنر معروف است اما مشکلی که داریم عدم سازماندهی نیروها و پراکندگی آنها است به همین دلیل از ظرفیت بسیار هنر نمی توانیم بهره برداری کنیم.

*شعر، هنر اول کشور است
مدیر مرکز آفرینش های هنری کشور هم گفت: شعر، هنر اول کشور است و جهان، ما را با فردوسی و سعدی می شناسد.
علیرضا قزوه افزود: رهبر معظم انقلاب هم اهمیت بسیار به شعر و ادب می دهند و با شاعران جلسات طولانی برگزار می کنند.
وی اظهار کرد: هیچ انقلابی مانند انقلاب ایران، فرهنگی و ادبی نبود و امام خمینی (ره) ذوق ادبی و شاعری داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز قریجه و ذوق ادبی و شاعری دارند.
وی گفت: شعر و ادب خراسان جزو سه رتبه برتر کشور است.

* مصرف محصولات جبهه انقلاب مهم است
رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم گفت: مساله امروز مصرف محصولات جبهه انقلاب اسلامی است و در این مسیر جریانهای رقیب به خوبی برای محصولات خود بازاریابی می کنند.
میثم مرادی افزود: پیوند بین محصولات هنرمندان انقلابی و مردم اهمیت دارد و باید به سویی حرکت کنیم که کارها با جریانهای مردمی پیوند بخورد.
7507/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.