سیدجواد حسینی روز شنبه در نشستی خبری پیرامون مجمع سلامت خراسان رضوی افزود: در سالهای گذشته با اقدامات انجام شده کمکهای خیران سلامت در این استان افزایش قابل توجهی داشته است.
وی ادامه داد: هم اینک مجمع سلامت در 20 شهرستان خراسان رضوی راه اندازی شده و ظرف چند روز آینده شاهد راه اندازی مجمع سلامت در تمامی شهرستانهای این استان خواهیم بود.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: 54 سازمان مردم نهاد، 11مجمع خیران سلامت و 12 شورای مشارکتهای مردمی در بیمارستانهای این استان فعال هستند که نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته اند.
وی افزود: کمکهای مالی خیران سلامت و مشارکت در ساخت مراکز بهداشتی و درمانی از جمله محورهای فعالیت مجمع سلامت خراسان رضوی است.
حسینی در ادامه بر لزوم اجتماعی شدن مشارکت در حوزه سلامت تاکید و بیان کرد: امروز در دنیا لزوم اجتماعی شدن در سه مقوله امنیت، تعلیم و تربیت و حوزه سلامت مورد تاکید است.
وی به راهبردهای ششگانه در امر اجتماعی کردن سلامت نیز اشاره و بیان کرد: این راهبردها شامل گسترش موضوعی امر سلامت، گفتمانسازی در قالب مجامع سلامت، توجه به همه عوامل موثر بر سلامت، گسترش مفهومی مشارکتهای مختلف در امر سلامت، توسعه نظامند مشارکت مردم و توجه به رفتار و سبک زندگی در امر سلامت است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: برخورداری از سلامت تنها به منزله سلامت جسمی نیست. طبق تعریف جدید سازمان بهداشت جهانی، سلامت دارای چهار بعد جسمی، روحی و روانی، اجتماعی و معنوی می باشد و فردی از سلامت برخوردار است که تمام ابعاد آن را دارا باشد.
وی همچنین بر توجه به ابعاد دیگر سلامت برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ارتقای سلامت مردم تاکید و بیان کرد: پارسال با اقدامات انجام شده شاهد کاهش 12.8 درصدی طلاق و کاهش دو دهم درصدی شیوع اعتیاد در خراسان رضوی به ویژه در حاشیه شهر مشهد بودیم.
حسینی همچنین گفت: نشاط اجتماعی در جامعه وضعیت خوبی ندارد و از افراط و تفریط رنج می برد که این موضوع اختلالات روانی و افسردگی را در بین مردم بدنبال داشته است. برای افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد فضای شاد در جامعه باید واقعیتها را پذیرفت و از دو آسیب قالبی نگری و اقدامات ساختارشکنانه پرهیز کرد.
وی گسترس برنامه های فرهنگی و هنری را از راهبردهای امسال در خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: نوروز امسال شاهد برپایی 50 نوروزگاه در شهرستانهای استان و جشنواره های فرهنگی و ورزشی مختلف در این زمینه بودیم.
نخستین مجمع سلامت خراسان رضوی 23 فروردین ماه جاری برگزار می شود. هفتم آوریل مصادف با 23 فروردین 'روز جهانی سلامت' نامگذاری است.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.