علی محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 146 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، گردشگری، مذهبی و طبیعی این خطه بازدید کردند.
وی گفت: در همین مدت 59 هزار نفر در 19 مدرسه، 2 مهمانپذیر، چهار کمپ، 2 سالن ورزشی و نیز چادرهای شخصی استقرار یافتند که البته خوابگاه های دانشجویی نیز برای استقرار مهیا شده اند تا در صورت نیاز گردشگران به این مکان ها هدایت شوند.
محمدی ضمن بیان این که در مدت یاد شده از اماکن اقامتی 84 مورد بازدید صورت گرفت که 8 مورد تذکر هم داده شد، افزود: ‌مجموعه فرهنگی تاریخی قطب الدین حیدر، موزه مردم شناسی، باغملی و پارک جنگلی پیشکوه - امامزاده احمدالرضا(ع)آبشار رودمعجن، دره گردشگری حصار، کارگاه های ابریشم کشی بایگ، مجموعه شیخ حیدر کدکنی، روستای بکاول، منطقه گردشگری نسر، مزار بی بی حسنیه و مزار غنچی، حمام حاج رییس و رباط علیا به ترتیب بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار کرد: امسال سیاست ستاد خدمات سفر نوروزی، سوق دادن گردشگران به روستاهای گردشگرپذیر، ایجاد بازارچه سوغات و صنایع دستی است و در همین راستا اکنون در تربت حیدریه چهار بازارچه صنایع دستی و سوغات در محورها و اماکن تاریخی ایجاد شده است.
محمدی با بیان اینکه ابریشم و زعفران 2 محصول محوری این منطقه هستند، گفت: علاوه بر این، ابریشم بافی (ابریشم کشی)، گلیم بافی، جاجیم بافی، سبدبافی (حصیربافی)، سرمه دورزی و تراش سنگ های قیمتی، مهمترین صنایع دستی منطقه تربت حیدریه هستند که در این بازارچه ها نمونه های آن ها عرضه شده است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.