ابراهیم نصری، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده این مجتمع ها به ترتیب در محورهای مشهد - سبزوار- سمنان، مشهد- تربت حیدریه- گناباد و مشهد- قوچان- بجنورد استقرار دارند.
وی گفت: استان اصفهان با 43 مجتمع خدمات رفاهی در صدر دارندگان این مجموعه ها در کشور قرار دارد و پس از آن استانهای فارس، تهران و خراسان رضوی در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.
مدیرکل راهداری خراسان رضوی با اشاره به در حال ساخت بودن 18 مجتمع بین راهی در این استان بیان کرد: سال 95 در خراسان رضوی32 مجتمع خدمات رفاهی فعالیت داشتند که امسال این تعداد به 35 مجتمع رسیده و در سال 97 نیز 2 مجتمع دیگر در استان به بهره برداری می رسد.
نصری به قانون مصوب سال 89 مبنی بر منع دستگاههای دولتی از ساخت مجتمع های خدمات رفاهی اشاره کرد و گفت: اهمیت این مراکز آن است که مکان مناسبی برای استراحت رانندگان بوده و از حوادث مربوط به خستگی و خواب آلودگی، بویژه در مسیرهای کویری و یکنواخت جلوگیری می کنند.
وی خاطر نشان کرد: فعلا بیشترین نیاز برای ساخت این مجتمع های بین راهی در مسیر 75 کیلومتری حدفاصل شهرهای سبزوار - داورزن است که فعلا موافقت اصولی برای ساخت 2 مجتمع در آن صادر شده است.
این مقام مسئول افزود: به منظور جبران خلاء فضاهای استراحتگاهی بین راهی برای رانندگان در ایام نوروز، این اداره استراحتگاه های موقتی را در سکوهای نماز و توقفگاه های حاشیه جاده ها ایجاد و آنها را به آبخوری مجهز کرده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
پیش بینی شده است در نوروز 97 بیش از هشت میلیون زائر و گردشگر به مشهدالرضا (ع) سفر کنند.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.