محمود احمدی روز پنجشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و 884 تعاونی در این استان راکد و غیر فعال هستند که 6 درصد تعاونی های کشور را شامل می شود و این رقم نشانگر وضع مناسب بخش تعاون این استان است.
وی اظهار کرد: تعاونی هایی که بیش از یکسال متوالی هیچ نوع فعالیت اقتصادی و عملکرد مالی با موضوع فعالیت های تعاونی خود نداشته باشند غیرفعال شمرده می شوند.
وی افزود: در اجرای بند چهار ماده 54 قانون بخش تعاون، که بخشی از آن مربوط به بررسی و شناخت مشکلات تعاونی های غیرفعال است و همچنین طبقه بندی آنها بر حسب رشته فعالیت، سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور فعال کردن این تعاونی ها یا تعیین تکلیف تعاونی هایی که قابلیت فعال شدن ندارند، تعدادی از تعاونی های غیر فعال تعیین تکلیف شدند.
احمدی با بیان اینکه از سه هزار و 884 تعاونی غیر فعال استان، هزار و 622 مورد متعلق به شهر مشهد است افزود: تاکنون 827 تعاونی غیر فعال شهر مشهد و 75 تعاونی در شهرستانهای استان را تعیین تکلیف کرده ایم.
وی با بیان اینکه تعاونیها نقطه عطف اقتصاد مقاومتی هستند اظهار کرد: با استفاده از سرمایه های خرد می توان بسیاری از فعالیتها را به شرکت های تعاونی واگذار کرد و سهم بخش تعاون را از اقتصاد استان افزایش داد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.