محمد عرفانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم بالای فاضلاب که در وسعت 10 هکتار در پی حدود سه سال بی توجهی محرز نسبت به قوانین ایجاد شده بود خوشبختانه هم اکنون مراحل نهایی خشکیدن را سپری می کند.
وی ادامه داد: ورود فاضلاب به این محل از حدود یک سال پیش متوقف و حجم فاضلاب موجود بسیار کم شده لذا هم اکنون در حال خشکیدن و محو کامل قرار دارد.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس منطقه از وضعیت بحران خارج و در پی تصمیمات گرفته شده فاضلاب شهرک خیام با خط انتقال تحویل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی می شود. البته هنوز خروجی پساب شهرک صنعتی خیام دارای بارآلودگی بیش از حد مجاز است لذا باید سامانه تصفیه آن تقویت شود.
وی حجم تولید فاضلاب روزانه شهرک صنعتی خیام نیشابور را سه هزار مترمکعب اعلام و بیان کرد: البته هم اکنون همچنان شرایط غیراستاندارد تصفیه فاضلاب این شهرک صنعتی وجود دارد که متولیان امر باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
دریاچه ای از پساب در منطقه اسحاق آباد نیشابور که ناشی از فعالیت شهرک صنعتی خیام بود و ایجاد دریاچه پساب صنعتی در پشت یک بند خاکی که به صورت غیرمجاز ساخته شده بود نگرانیهای زیست محیطی را در این شهرستان سبب شده بود.
شهرک صنعتی خیام در سال 1368 به تصویب هیات وزیران رسید و از سال 1370 استقرار واحدهای صنعتی که هم اینک به حدود 300 واحد رسیده در آن آغاز شد. شهرک صنعتی خیام واقع در کیلومتر 20 جاده نیشابور - مشهد دارای دو مرحله به مساحت 246 هکتار و دومین شهرک صنعتی فعال خراسان رضوی به لحاظ حجم سرمایه، تعداد و ترکیب صنایع است.
مرکز شهرستان 433 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.