سید جعفر بدیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای ارسال طرح ها مجوز فعالیت نیز مورد نیاز است، افزود: به جز دامداری های صنعتی، گرفتن پروانه برای دامداران روستایی بار مالی در بر دارد و این در حالی است که دامداران روستایی دارای پروانه فعالیت نظام صنفی هستند و به لحاظ قانونی دامدار بودن این افراد محرز است.
وی گفت: اهمیت موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که همه بدانند ما یک گروه مردم نهاد هستیم که مجوز فعالیت خود را از سال 91 توسط جهاد کشاورزی دریافت کرده ایم.
بدیعی افزود: بر این اساس تقاضای ما آن است پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی که مورد تایید جهاد کشاورزی است، ملاک قانونی برای دریافت تسهیلات برای دامداران و کشاورزان خرده مالک ملاک نیز قرار گیرد زیرا در غیر این صورت دامداران نخواهند توانست از تسهیلات تبصره 18 اشتغالزایی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی به نفع شاغلان بخش کشاورزی نیست و نارضایتی بهره برداران این بخش ثمره این شیوه پرداخت تسهیلات است، گفت: تنها 30 طرح که توسط خود من مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، به همان دلایل ذکر شده، همگی برگشت خوردند.
به گفته بدیعی از مجموع بالغ بر هشت هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تربت حیدریه، 6 هزار و 944 نفر دارای پروانه فعالیت هستند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.