محمد هادی ضیایی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کالا از مبادی کشورهای آسیای مرکزی به مرزهای خروجی کشور از جمله بندر عباس، مرز رازی ترکیه و مرز میرجاوه پاکستان حمل شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: فعال ترین کریدور ترانزیتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران کریدور ترانزیت ریلی سرخس به بندر عباس است که در 11 ماه امسال سهم 82 درصدی ترانزیت ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: فعالیت های صورت گرفته از قبیل استمرار تخفیف های 15 تا 50 درصدی در تعرفه حمل کالاهای ترانزیتی در مرز ریلی سرخس، رفع گلوگاههای زیر ساختی ترانزیت در پایانه مرزی سرخس و همچنین کریدورهای ترانزیتی، کاهش زمان سیر کالاهای ترانزیتی با راه اندازی قطارهای برنامه ای و مستقیم ترانزیتی سرخس به بندر عباس از عوامل افزایش ترانزیت ریلی مرز سرخس در سال جاری بوده است.

*افزایش 10 برابری ترانزیت گوگرد
مدیرکل راه آهن خراسان افزود: عمده محموله های ترانزیتی حمل شده در این مدت با 668 هزار تن مربوط به گوگرد بوده که 61 درصد سهم کل ترانزیت این محور را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 برابر شده است. وی اظهار کرد: کود شیمیایی نیز با 256 هزار تن و 24 درصد سهم ترانزیت در جایگاه دوم و پنبه و شمش آلومینیوم نیز در رده های بعدی قرار دارند.
وی عمده مبادی بارگیری کالاها را کشورهای ترکمنستان با 66 درصد، ازبکستان با 33 درصد و تاجیکستان با یک درصد عنوان کرد و گفت: در مدت مزبور 75 هزار تن کالاهای ترانزیتی صادره با بیش از یک هزار دستگاه واگن از بندر عباس و ترکیه به مقاصد کشورهای آسیای میانه حمل شده که بیشتر به شکل کانتینری بوده است.
از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.