به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی، پنجشنبه در چهارمین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی افزود: اگر دشمن موفق شود تحجر را ترویج و حاکم کند، می تواند جلو پویایی اسلام را گرفته و جهانی سازی استکبار بر جهانی سازی مهدوی پیروز می شود.
وی ادامه داد: دشمن می خواهد با تحجر، توان دین را در سازندگی یک زندگی متعالی، مترقی و منطبق با شرایط امروزی از کار بیندازد.
وی اظهار کرد: باید با تحجر مبارزه کرد. تحجر در حوزه های علمیه از هر خطری بیشتر است، باید با کمال قدرت با مروجان تحجر و عوامل اجرایی و شیعیان انگلیسی مبارزه کرد.
وی با بیان اینکه آموزه های عترت پیامبر(ص) اجتناب از تحجر است، افزود: مسأله تحجر، آفت است. امروز تحجر در جامعه به عنوان یک جریان قوی از طرف دشمن ترویج می شود.
آیت الله علم الهدی گفت: دشمن می خواهد عشق، ارادت، علاقه و ذوب شدن در ائمه(ع) را منهای انقلاب، مجاهده، دشمن ستیزی و استکبار ستیزی قبول کنیم.

*مدرنیزاسیون استوانه اصلی سلطه غرب است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مدرنیزاسیون و تثبیت اصول مدرنیسم به عنوان اصول فکری و اعتقادی، تسلط غرب را به دنبال دارد؛ اصول فکری، فرهنگی غرب در هر جایی که مورد پذیرش مردم یک کشور قرار گرفت، غرب مسلط شد و استثمار خود را تثبیت کرد.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: استوانه و پایه اصلی جهانی سازی و سلطه غرب بر دنیا به عنوان یک استوانه عظیم هژمونی غربی، موضوع مدرنیزاسیون است.
وی با بیان اینکه فرهنگ بومی یک کشور در هر جایی که نتوانست جامعه را از نظر نظام سیاسی و اجتماعی تامین کند، فرهنگ و سلطه غرب را پذیرا شد، افزود: در کشورهای اسلامی وقتی دشمن فهمید که دین، عقیده و ایمان بر دلها و مغزها حاکمیت دارد و می‌تواند نظام سازی کاملی انجام دهد، برای تثبیت حاکمیت غربی و مدرنیته درصدد برآمد تا دین را ناکارآمد جلوه داده و یا از کارآمدی آن بکاهد.
چهارمین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی با حضور بیش از 700 نفر از طلاب و روحانیون در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
5132/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.