به گزارش ایرنا، آیت الله علی اکبر رشاد عصر چهارشنبه در مراسم پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی شهید آیت الله مصطفی خمینی در قم افزود: شخصیت ایشان حقیقتا جامع الاطراف است، اما کمتر برای جامعه حتی مراکز حوزوی و دانشگاهی شناخته شده و در میان میلیون ها رساله دکتری و کارشناسی ارشد، در تبیین شخصیت علمی و انقلابی ایشان هیچ اقدامی نشده است.
وی با بیان اینکه شهید مصطفی خمینی شخصیتی از جنس امام راحل و بازوی ایشان بود، خاطرنشان کرد: امام راحل درباره این فقیه مجاهد تعبیر «امید آینده اسلام» را عنوان کرده و شهادت ایشان را از الطاف خفیه الهی دانستند که شاید آن زمان کسی این موضوع را درک نکرده بود، ولی بعدها مشخص شد که این شهادت زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شده است.
وی در پایان با اشاره به برجستگی علمی شهید آیت الله مصطفی خمینی در حوزه های فقه و اصول، حکمت و فلسفه، تاریخ سیاسی و اجتماعی و تفسیر قرآن کریم، گفت: ایشان به لحاظ علمی و معرفتی از شخصیت های کم نظیری است که در حوزه های علمیه حضور داشته اند و باید هرچه بیشتر مقام و جایگاه علمی و انقلابی ایشان را بشناسیم و بشناسانیم.
مراسم پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی شهید آیت الله مصطفی خمینی با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی و اجرایی و طلاب و فضلای حوزه های علمیه در مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد.
در این مراسم همچنین 3 مقاله در رابطه با شخصیت علمی و انقلابی شهید آیت الله مصطفی خمینی برای شرکت کنندگان ارائه شد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.