به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز یکشنبه در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی افزود: تمام حوزه های علمیه سراسر کشور و همه موسسه ها و مراکز وابسته به حوزه برای خدمت به نظام و انقلاب اسلامی و خدمت به مردم آمادگی همکاری و همراهی با پلیس را دارد.
وی، امضای تفاهم نامه میان حوزه علمیه و پژوهشگاه علوم انتظامی را گامی مثبت در جهت افزایش ارتباطات علمی میان 2 مجموعه دانست و گفت: باید برای برنامه ریزی های کلان و راهبردی در نیروی انتظامی گام های اساسی برداشته شود که وظیفه حوزه علمیه کمک به تحقق این هدف است.
وی، وظایف نیروی انتظامی را گسترده، پیچیده و سنگین توصیف کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی دارای وظایف متعددی است که اجرای مناسب این وظایف نیازمند همراهی همه مردم و حوزه های عملیه با پلیس است و تحقق این وظایف بدون فرهنگ عمومی و روح همبستگی بین همه قشرهای جامعه امکان پذیر نیست.
اعرافی با بیان این که باید نگاه فرهنگی و اجتماعی پلیس و ارتباط خوب با جامعه و نخبگان در نیروی انتظامی تقویت شود افزود: امنیت پایدار، ریشه دار و اصیل با نگاه فرهنگی و اجتماعی و ارتباط قوی پلیس با نخبگان و صاحبان فکر محقق می شود.
وی به کارگیری فناوری های نوین علمی در پلیس را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پلیس باید بهره گیری از فناوری های نوین علمی روز دنیا را جزو اولویت های اصلی خود قرار دهد و در جهت تقویت بنیه علمی و به کارگیری فناوری های پیشرفته اقدام های اساسی انجام دهد.
امام جمعه موقت قم در ادامه افزود: فعالیت های پلیس باید به مردم اطلاع رسانی شود، چراکه این اطلاع رسانی موجب فهم مناسب جامعه از امنیت و آسیب های اجتماعی و نیز پیشگری از جرم می شود.
وی توجه به آسیب های اجتماعی را از جمله دغدغه ها و تاکیدهای فروان رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: با بررسی های گسترده، آسیب های اجتماعی مهم کشور استخراج شد و علاوه بر تعیین چند آسیب اجتماعی مهم، 10 استان کشور در این رابطه در اولویت قرار گرفتند.
وی ادامه داد: وجود مدارس امین در سراسر کشور، اجرای طرح هجرت و شبکه ای از 700 مدرسه و موسسه وابسته به حوزه در سراسر کشور ظرفیت های عظیمی است که می توان در جهت رویکرد امنیت پایدار در کشور از آن استفاده کرد.
اعرافی گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی مناسب برای تقدیر از نیروهای جان بر کف انتظامی و معرفی دستاوردهای پلیس است.
وی با اشاره به ویژگی های خاص قم گفت: وجود 100 هزار تن از سراسر دنیا و شهرهای مختلف کشور در حوزه علمیه قم ار جمله امتیازهای ویژه این شهر مقدس است و باید به قم با توجه به این ظرفیت عظیم نگاه ویژه شود.

** ماموریت های ناجا بر اساس تدابیر رهبری و قوانین نظام اسلامی است
فرمانده نیروی انتظامی نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت استفاده پلیس از ظرفیت عظیم حوزه علمیه گفت: لازمه قرار گرفتن نیروی انتظامی در تراز حکومت و دولت اسلامی انجام کارهای ریشه ای و اساسی در مجموعه پلیس است که تا کنون کارهای زیادی انجام شده و گام های بسیاری دیگر نیز باید در این مسیر برداشته شود.
سردار حسین اشتری با بیان این که تمام ماموریت های نیروی انتظامی بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب و قوانین نظام اسلامی است افزود: فضای دینی، اسلامی و انقلابی در نیروی انتظامی رو به رشد است و کارهای خوبی در دهه های گذشته صورت گرفته است.
وی هدف از امضای تفاهم نامه میان پژوهشگاه علوم انتظامی و حوزه علمیه را افزایش بهره مندی از ظرفیت های حوزه علمیه برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت های علمی زیادی در حوزه علمیه و نیز مراکز و موسسه های وابسته به حوزه وجود دارد که به منظور عمق بخشی به اقدام های تحقیقاتی نیازمند همکاری نزدیک تر پلیس و حوزه علمیه هستیم.
وی، وظیفه پلیس را وظیفه ای حساس و مهم دانست و افزود: حفظ و ارتقای امنیت به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است و پلیس نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا از امنیت به عنوان بالاترین نعمت الهی به خوبی حراست و صیانت کند.
سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س) با آیت عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و افتتاح مرکز پژوهشی دین و امنیت، از دیگر برنامه های سفر فرمانده ناجا به قم بود.
14 تا 20 مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.