امام جمعه مشهد در این مراسم گفت: از شورای پنجم شهر و شهردار مشهد تشکر می کنم که نهضت مسجدسازی را در این شهر ادامه دادند. با همت عالی و نیت خیر شورای و شهردار مشهد شاهد توسعه مسجدسازی در مناطق مختلف شهری هستیم. این مدیریت هدفمند و ارزشمند را به شهر مشهدالرضا(ع) تبریک می گویم.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: برای ساخت مسجد در پارکها و بوستانها هیچ مانعی وجود ندارد و به جای نمازخانه باید مساجد در بوستانها بنا شوند تا کسی حق تخریب و تغییر وضعیت این بناها را مگر در شرایط خاص نداشته باشد.
وی ادامه داد: اداره اوقاف نیز می تواند با قرائت صیغه وقف از سوی شهردار و شورای شهر مشهد این بناها را به عنوان مسجد اعلام کند که امروز این اقدام را از همین بنا آغاز می کنیم و پرونده اوقافی نیز برای این مساجد تهیه شود که باید پایگاه های ترویج نماز باشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین گفت: رسالت مدیریت شهری در توسعه فرهنگی حائز اهمیت است و این مهم جزء راهبردهای اولیه ای است که شورای پنجم برای خود ترسیم کرده است.
وی گفت: همچنین تخصیص بودجه در قانون شهرداریها برای فعالیتهای فرهنگی گواه این مطلب و توجه شهرداریها به امور فرهنگی است.
آیت الله علم الهدی افزود: نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظام دینمدار برخواسته از انقلاب مردمی، اسلامی و مبتنی بر ایثارگری و فداکاریهای افراد متدین و مومن است و ماهیت اسلامیت نظام و اسلامیت انقلاب اقتضا می کند رسالت جریانهای فرهنگی در مدیریتهای مختلف این کشور و نظام و مدیریت شهری توسعه فرهنگ دین، دینمداری و مبانی اسلام باشد.
وی ادامه داد: 40 سال است نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام کارشکنیهای سیاسی دنیا برقرار است، دین این نظام را نگه داشته است اگر از نظر دین مردم وابسته به این نظام نبودند از این نظام حمایت نمی کردند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مردم به دلیل دینمدار بودن خواهان این نظام هستند گفت: تاسیس مساجد نیز طلایه راهبردی شورای شهر و مدیریت شهری مشهد در توسعه فرهنگ دینی و اسلامی است و از این راهبرد تقدیر می کنم.
وی با بیان اینکه اساس مدیریت شهری در جریان فرهنگی بر توسعه فرهنگ دین قرار گرفته است افزود: مشهد شهر امام رضا(ع) است، در این شهر هرکس به خدمتی در هر حوزه ای مشغول شود خادم امام رضا است.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: امروز شش مسجد بطور همزمان در شش مکان این کلانشهر بهره برداری شد و هفت باب مسجد دیگر نیز اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری می شوند.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: مساجد در دل محلات بنا شده و پایگاههایی برای امور فرهنگی و مذهبی شهروندان هستند. باعث افتخار می باشد که نخستین پروژه ای که در این دوره مدیریت شهری بهره برداری می شود این شش مسجد است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز مساجد را تاثیرگذارترین مکانها و محافل در جامعه توصیف و بیان کرد: در پنجمین دروه شورای شهر مشهد به اثربخشی مساجد باور داریم و هر نوع همکاری و مساعدت برای توسعه کمی و کیفی مساجد داریم.
احسان اصولی افزود: چیزی که فرهنگ مسجد و رونق بخشی به مساجد را همواره زنده و پویا داشته مشارکت مردم در توسعه مساجد بوده و باید تسهیلگر این مسیر برای حضور مردم در این عرصه باشیم.
مشاور و نماینده شهردار در ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضروت توجه به مساجد به عنوان پایگاههای فرهنگی و مذهبی ساخت 20 باب مسجد در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گرفت.
حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: از این تعداد شش مسجد امروز افتتاح می شود و تکمیل بقیه آنها نیز در دستور کار است.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای 28 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.
6 هزار و 139 مسجد در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.