حمید عسکری روز سه شنبه در دوره آموزشی توجیهی طرح آرامش بهاری ویژه شهرستانهای غرب خراسان رضوی در محل امامزاده شعیب سبزوار افزود: سازمان اوقاف اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را از محل نذورات مردمی مدیریت می کند.
وی ادامه داد: برای جذب مشارکتهای مردمی 'طرح مودت' در بقاع متبرکه سطح کشور اجرا و نذورات مردمی در سه سرفصل فرهنگی، هزینه های جاری بقاع متبرکه و فعالیت پروژه های عمرانی مصرف می شوند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ظرف 10 ماه گذشته 70 درصد پیش بینی جذب مشارکتهای مردمی در بقاع متبرکه محقق شده و 40 درصد عواید بقاع متبرکه به اجرای پروژه نگهداری، توسعه و بازسازی اختصاص می یابد.
وی در ادامه همچنین اظهار کرد: 2 هزار و 700 بقعه متبرکه در سطح کشور زیرساختهای مناسب اجرای 'طرح آرامش بهاری' را از 25 اسفند تا 13 فرودین را دارند. برنامه های متنوع شامل مراسم تحویل سال نو، جلسات آموزش سبک زندگی اسلامی، خیمه های معرفت، ایستگاههای مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی در چارچوب اجرای طرح آرامش بهاری پیش بینی شده اند.
عسکری همچنین گفت: یکی از رویکردها، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اسکان زائران و مسافران در کمپهای موقت و زائرسراها است تا امکان سفر ارزان و مطلوب برای مسافران فراهم شود. هم اینک 52 هزار نفر در بقاع متبرکه سطح کشور مشغول خدمت رسانی و از این تعداد 25 هزار نفر هیات امناء و 27 هزار نفر خادم هستند. سه هزار خادم ثابت و حقوق بگیر و بقیه خادمان فصلی یا افتخاری می باشند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد .
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.